Je mi úplne jasné, že väčšina hudobných konzumentov nad touto produkciou iba bezvýznamne mávne rukou, zlomyseľne pokrúti hlavou a s chuťou to ružové CD hodí niekam na spod nejakej škatule, kde by k nemu nemali mať prístup ani nasledujúce generácie.

Je mi úplne jasné, že väčšina hudobných konzumentov nad touto produkciou iba bezvýznamne mávne rukou, zlomyseľne pokrúti hlavou a s chuťou to ružové CD hodí niekam na spod nejakej škatule, kde by k nemu nemali mať prístup ani nasledujúce generácie. Slová, ako gýč a zbytočnosť asi nebudú výnimočné. Avšak ja sa rovno opýtam, že prečo by to malo byť tak?

Keď si nejakým omylom zapnem kvázi detský televízny kanál a vidím, aké násilné šikmooké stupídnosti tam tlačia deckám do hláv, príde mi Dáda Patrasová, ako neškodná teta, ktorej (uznávam, že možno infantilné skladby) však nikomu nemôžu ublížiť. Patrasová svoju detskú kariéru odštartovala začiatkom osemdesiatych rokov, keď mal premiéru seriál Arabela, kde si zahrala jednu z dôležitých postáv, úlohu princeznej Xénie. Namyslená, prefíkaná, občas drzá.
Potom si vymyslela Žížalu Júliu a začala nahrávať albumy s detskými pesničkami. A prečo nie? Nehanbím sa za to, že na jej prvotine Pasu, pasu písničky som „uchádzal“ aj ja osobne a dosť som sa potešil, keď tento platňový album vyšiel začiatkom deväťdesiatych rokov na CD a teraz ma nadchlo, že sa pesničky z neho dostali aj na tento speváčkin výber. Hoci iba dve, ale predsa. Príjemný návrat späť.

Samozrejme, je mi jasné, že Dáda Patrasová nie je žiadna speváčka, a ona sa na takú ani nehrá. To, že sa pokúša osloviť detské publikum svojou formou zábavy mi príde skôr ako zábava, než dobre premyslený marketingový ťah, za ktorý ju mnohí dookola napádajú. Že by preto, že Patrasová má na svojom konte desiatky úspešných albumov, ktorých predaj sa už tradične pohybuje v desiatkach tisícoch kusov? Takže závisť.
Ďalším veľkým plusom Patrasovej je fakt, že hoci si texty piesní nepíše sama, dokáže si z tých ponúknutých vyberať tie, ktoré detského poslucháča niekam posúvajú a dávajú mu zmysel. Patrasová sa nutne nemusí zmeniť na všemocnú dvojhlavú príšeru s ôsmymi pazúrmi a blyštiacim sa mečom, aby jej poslucháč (ten detský, samozrejme) uveril.

Patrasovej stačí, aby zaspievala niečo o zvieratku, navyše s vtipným podtónom a s tónom v hlase, prispôsobeným samotnému textu, a uveríte jej úplne všetko. A Patrasová to vie. Dôkazom toho je práve tento album vraj najväčších hitov. Avšak najväčších hitov má Patrasová oveľa viac a vystačili by najmenej na dva ďalšie, na plnú časovú plochu naplnené, albumy. Tak príjemnú zábavu.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2007
Celkový čas: 73:33