Česká formácia Arakain vznikla v roku 1982, na jej čele stál Aleš Brichta a na svoju dobu to bola heavy metalová kapela, ktorá dostala zelenú v komunistickom režime, napriek tomu, že bola na hony vzdialená kolotočovej produkcii hudobných bossov vtedajších čias.

Česká formácia Arakain vznikla v roku 1982, na jej čele stál Aleš Brichta a na svoju dobu to bola heavy metalová kapela, ktorá dostala zelenú v komunistickom režime, napriek tomu, že bola na hony vzdialená kolotočovej produkcii hudobných bossov vtedajších čias. Arakain funguje dodnes, aj napriek tomu, že pred mikrofónom sa vystriedali ďalší speváci a za sebou má okrúhle jubileum, ktoré oslavuje naozaj s noblesou.

Dvojalbum a DVD kvázi najväčších hitov mapuje život tejto formácie od čias ich vzniku, až po súčasnosť. A nie je to len taký hocijaký album.
V prvom rade vyniká zoznamom hostí. Je jasné, že aj napriek tomu, že skupina už dávno funguje s iným spevákom, Aleš Brichta bol neoddeliteľnou súčasťou Arakainu dlhé roky a tak samozrejme hosťuje aj na tomto albume. Absolútnou bombou je však účasť speváčky Lucie Bílej. Pre mnohých možno neuveriteľné, pre jej fanúšikov samozrejmé. Lucie Bílá totiž v čase totality hrala na dvoch poliach. V rádiách ju púšťali v Neposlušných teniskách a s Arakanom si získala srdcia rockerov, ktorí jej v tom čase kľačali pri nohách a robila tak na truc svojim vtedajším bossom. A Lucke to išlo skvele, a že sa v tomto smere cítila ako ryba vo vode, dokazuje aj jej vystúpenie na tomto projekte, kde má tri skladby a je tam úžasná a presvedčivá.

Výročné CD skupiny Arakain je rozdelené na dve časti. Na prvom nosiči sa metalová kapela predstavuje v sprievode symfonického orchestra. Ťažko sa vyjadrovať k niečomu, keď tvrdý metal prehluší symfonický podklad (ak album nepočúvate na kvalitnej aparatúre, môžete byť trochu sklamaní). A samozrejme, nejde o žiadne nóvum na hudobnej scéne. Na druhej strane však na tejto časti nájdete miesta, kedy symfonický orchester dokáže vykúzliť také prekvapenia, že sa vám na moment zastaví čas. Skladba Návrat Bohú je toho jasným dôkazom.
Hneď za ňou sa po prvý raz predstavuje Lucka Bílá a dostáva publikum do varu už len svojim príchodom. A to, čo nasleduje v skladbe Zimní královna, to už je pani muzika, ktorú keď si vypočujete (alebo ešte lepšie si ju pozriete na DVD), tak ostanete presvedčení, že Arakain a jeho hostia sú jednoducho správna voľba.

Druhá časť tohto projektu je už bez účasti symfonického orchestra a skupina na nej pokračuje vo výpočte hitov a predstavovaní svojho speváckeho a najmä hráčskeho umenia.
Skupina Arakain oslávila dvadsaťpäť rokov na hudobnej scéne skutočne bravúrne, s geniálnym darčekom pre seba, pre svojich fanúšikov, i pre ďalšie generácie. Technická kvalita nahrávky, konkrétne jej druhej časti, je potom už iba čerešničkou na torte.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2007
Celkový čas: CD1: 64:50, CD2: 66:45

CD 1: