Na sklonku roku 2007, sa formácia Queen vrátila do éteru s novým singlom, nazvaným Say Its Not True. Začiatkom decembra si touto skladbou pripomenuli Deň boja proti AIDS, pričom výťažok z predaja tohto singlu ide práve na výskum liečby tejto choroby.

Spočiatku sa pesnička objavila najskôr na internetových stranách skupiny, kde si ju po prihlásení mohli fanúšikovia vypočuť – nie stiahnuť. Následne sa v predaji objavil regulárny singel. Trochu ma zarazilo, že projekt určený na charitatívnu vec vyšiel v podstate s veľmi priemernou kampaňou, ktorá určite nezaručila pesničke vrchné miesta hitparád hranosti, ani predajnosti, čo je na škodu.

Zdá sa, že samotná značka „Kráľovnej“ už nie je zárukou veľkej predajnosti, hoci práve v tomto prípade je to určite na škodu veci. Paul Rodgers v živote plnohodnotne nenahradí Freddieho Mercuryho, ale toho v podstate nenahradí nikto, ani keby sa pred mikrofón postavil samotný Kristus. Bohužiaľ.

Na druhej strane sa však Brianovi Mayovi a jeho „kumpánom“ podarilo aj po desiatich rokoch vytvoriť dokonalú skladbu, ktorá akoby vypadla z najlepšieho obdobia tvorby skupiny Queen. Dokonalá, bezchybná rocková balada, plná splínu, dojemnej atmosféry. Pesnička, ktorá sa kdesi v druhej polovici mení na absolútne výbušný refrén, pri ktorom poslucháčovi behajú zimomriavky po tele. Chýba tomu jediné – Freddie Mercury.

Poslucháč nemusí mať fantáziu spisovateľa, aby si jeho hlas vedel hravo predstaviť v tejto skladbe a musí mu byť okamžite jasné, že keby túto pesničku naspieval Freddie, tak Queen má ďalšiu hitparádovú jednotku. Bohužiaľ, nenaspieva. Zomrel na neduh, proti ktorému Queen bojuje aj touto pesničkou.

Po desiatich rokoch absencii v tvorbe nových pesničiek, nečakajme od Queenu žiadne zázraky, remixy, či ďalšie nové pesničky pridané na singel. Okrem rádiovej verzie tejto skladby, si tam fanúšikovia nájdu ešte videoklip, ktorý je sám o sebe tak emotívne silný, že čoskoro prestanete vnímať samotnú skladbu a necháte sa uniesť ponurou atmosférou sveta, za ktorý sa oplatí bojovať najmä preto, že v ňom trpia nevinné deti.

Je mi veľmi ľúto pri počúvaní i pri sledovaní tejto tvorby. Mrzí ma, že tu už nie je Freddie Mercury. A zvlášť špeciálne ma mrzí, že sa u nás nedajú kupovať single, takže náš poslucháč i fanúšik Queenu, má so zháňaním tohto skvostu nemalé problému. V susednom Rakúsku to však nie je problém. Našťastie. A zohnať tento skvost (hoci i prostredníctvom internetu) za tú trochu námahy stojí.

Britská rocková skupina vznikla v Londýne v roku 1970. Založili ju gitarista Brian May, Freddie Mercury a Roger Taylor. Po roku sa k nim pridal basgitarista John Deacon. Queen sa stali jednou z najslávnejších skupín nielen vo Veľkej Británii, ale v celom svete. Skladba Say Its Not True nie je prvou po smrti legendárneho vokalistu. V roku 1997 sa May, Taylor and Deacon stretli, aby zložili Mercurymu poctu piesňou No One But You. Od jeho smrti uplynulo 24. novembra 16 rokov.

Vydavateľstvo: EMI Music, 2007