Na hudobnú scénu prichádza nová hviezda, nový objav, dáma s veľkým hlasom a rešpektom k pani hudbe, čo dokazuje na svojom aktuálnom albume.

Leona Lewis bola jasnou favoritkou tretieho kola súťaže X-Factor od začiatku až do konca, svojim výkonom presahovala formát programu, získavala nadšené kritiky ďaleko za hranicami bežných televíznych súťaží talentov.
Bolo jasné, že dvadsaťdvaročná slečna z Hackney vo východnej časti Londýna, obdarená mimoriadne silným hlasom, schopná spievať tak intenzívne, že sa človeku spomaľuje tep srdca, a zároveň hravo a ľahko, sa nikdy nestane obyčajnou víťazkou súťaže talentov. Pred niekoľkými mesiacmi jej nahrávka, ktorá bola na Vianoce číslom jeden A Moment Like This, zlomila rekord v sťahovaní hudby, keď sa jej predalo 50 tisíc behom jednej polhodiny. Singlu sa predalo 600 tisíc kusov iba za jediný týždeň a Leona sa tak stala najviac predávanou debutujúcou speváčkou na svete.

Takto som to opísal v profile mladej speváčky, ešte v čase, keď som nemal v rukách jej album Spirit, a keď som jej tvorbu poznal „iba“ z internetových stránok samotnej speváčky. O pár dní neskôr sa mi dostal do rúk album Spirit, ktorý prináša trinásť skvelých skladieb a potvrdzuje v toľkonásobnej miere to, čo som si myslel pri jednej – dvoch pesničkách.

Leona Lewis je speváčkou, ktorej album jednoducho nemá hluché miesto a dokáže poslucháča rozpáliť a zaujať každou ďalšou skladbou. Nie je to lacný pop, ani dramatický soul, gitarový rock, či dnes toľko zbožňovaný hip hop. Je to z každého niečo, čo v konečnom dôsledku vytvorilo skladačku spevných a ohybných skladieb, ktoré vôbec nepôsobia lacno, ako v prípade mnohých iných hviezd z iných súťaží talentov. Práve naopak.
Leona Lewis je jasným dôkazom toho, že hudba sa dá brať a robiť seriózne, aj keby vyhrala napríklad spevácku súťaž o Považskú šnúrku v Dolnej Maríkovej. Je to proste o srdci a o cite na hudbu a spev. A to všetko Leona Lewis má. Súťaž vyhrala právom a dnes je jasné, že jej opäť právom patria prvé miesta v predaji singlov po celej Európe. Táto slečna je na vrchole a ešte ani zďaleka nepovedala posledné slovo.

Na jej albume sa producentsky podieľali ľudia, ktorí spolupracovali s hviezdami, ako Aretha Franklin, Michael a Janet Jacksonovi, TLC, Destiny’s Child, Fugees, Usher, Mariah Carey, Whitney Houston a Amy Winehouse. So Simonom Cowellom a legendárnym Cliveom Davisom na poste producentov si Leona mohla dovoliť luxus dostatku času a kontroly nad svojim vlastným osudom.
Dnes je jasné, že ho pevne drží v rukách.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2008

01. Bleeding Love