Kráľovná československých diskoték a klubov Dara Rolins sa konečne vrátila s albumom, ktorý síce sľubovala už zhruba pred rokom, avšak až teraz dozrel ten správny čas na jeho vydanie.

Kráľovná československých diskoték a klubov Dara Rolins sa konečne vrátila s albumom, ktorý síce sľubovala už zhruba pred rokom, avšak až teraz dozrel ten správny čas na jeho vydanie. D2-ka je pokračovaním mimoriadne vydarenej D1, na ktorej Dara svojimi odvážnymi textami, famóznym spevom a svetovou produkciou dokázala, že je naozaj pani speváčka. Už vtedy sľubovala album plný remixov, dokonca ešte v tom istom roku, než vyšlo D1, avšak skutočné kontúry začal projekt naberať až v druhej polovici minulého roka a teraz sa dielo dostáva konečne aj ku poslucháčom.

Speváčka sa vybrala veľmi odvážnou, neistou a v našich bažinách najmä nepreskúmanou cestou. Zatiaľ, čo vo svete sú remixové albumy samozrejmosťou, u nás sa dokonca už ani neprodukujú klasické obchodné single, ktoré okrem pôvodnej verzie pesničky prinášajú i niekoľko remixov, ktoré by fanúšika, ktorý nutne nemusí obchádzať tanečné kluby, upozornili na to, že existuje aj takáto forma verzií skladieb.

Dara sa rozhodla, že to zmení a bezpochyby to bola výzva tak pre ňu, ako aj pre jej fanúšikov, a rovnako aj pre ľudí, ktorí na jej novej platni spolupracovali. A Dara sa rozhodla nenechať nič na náhodu. Podľa dostupných informácií vznikali nové verzie jej piesní doslova na celom kontinente – od Ameriky, cez Londýn, až po Japonsko.
Priznám sa, že mená ľudí, ktorí sú nakoniec podpísaní pod jednotlivými skladbami pravdepodobne vyrazia dych všetkým, ktorí sa zaujímajú o klubovú scénu. Osobne sa priznávam, že mne tie mená dokopy nič nehovoria a Honza Kleník, či DJ Neo, pri ktorých sa ako tak orientujem mi už dych nevyrážajú, pretože tam som si už zvykol, že sú geniálni. Album však prináša neuveriteľných dvadsať skladieb a dych vyráža, ako hudobný celok. Je totiž na zbláznenie dobrý. Priznám sa, že som ho vložil do prehrávača v aute a odrazu som sa pristihol pri tom, že na miesto plánovaného miesta presunu sa presúvam okolím Bratislavy a mám strašnú potrebu jazdiť tým autom až dovtedy, kým si nevypočujem všetkých tých dvadsať skladieb.

Nakoniec to presne aj tak dopadlo, s tým, že na konci som mal chuť absolvovať to znova. Netrúfnem si pri D2-ke hodnotiť zvuk albumu, netrúfnem si ani len uvažovať nad tým, koľko úsilia stálo jednotlivým DJ-om pripraviť remixy týchto skladieb, netuším nič o technickom pozadí tohto albumu.
Dovolím si však tvrdiť, že ak som doteraz vedel, že Dara Rolins je jednou z najlepších československých speváčok a jednou z dvoch, ktorá by dokázala položiť na kolená i zahraničné publikum bez toho, aby nutne spievala československým emigrantom, tak dnes už viem, že Dara by sa hravo asimilovala aj na svetových tanečných parketoch. Vždy som totiž tvrdil, že jedinou smolou speváčky je to, že neexistujú ľudia, ktorí by ju posunuli za hranice rodnej hrude, hoci je jasné, že Dara na to má. Časť tých ľudí Dara našla, spolupracovali s ňou na platni, ktorá ma prinútila vnímať tanečnú muziku, ako umenie, ako niečo, čo môže byť v konečnom dôsledku famózne. Teraz s tým už iba von. Remixový album, ktorý prináša remixy skladieb z platne D1 a dvoch predchádzajúcich platní speváčky, je skvelou cestou.

Keby sa to podarilo, bolo by to úžasné. Verím tomu, že publikum by tam bolo rovnako nadšené z na maximum naplneného CD dokonalou tanečnou muzikou, ktorá je navyše na albume bez zbytočne dlhých prestávok, ktoré tam v podstate ani nie sú a poslucháč si tak môže vychutnávať takmer osemdesiat minút dokonalosti, ktorou je už ale Dara Rolins povestná. Skvelá platňa, skvelé hudobné dieťa skvelej speváčky, ktorá v podstate naraz priviedla na svet hneď dve bábätká. Toto hudobné, i neskutočne krásne Lauru. Tak nech sa im darí.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2008
Celkový čas: 76:40

Zoznam skladieb: