Jaro Filip, jedna z najvýraznejších postáv hudobného a divadelného sveta, človek ktorý stál a spolupracoval po boku pána Lasicu a pána Satinského.

Jaro Filip, jedna z najvýraznejších postáv hudobného a divadelného sveta, človek ktorý stál a spolupracoval po boku pána Lasicu a pána Satinského. Áno, presne tak poznáme Jara a jeho tvorbu. Jarova tvorba obsahuje mnoho krásnych a známych melódii, o ktorých veľakrát ľudia ani netušia, že ich autorom bol práve Jaro. Ivan Tásler ako hudobný producent sa rozhodol nanovo vyprodukovať Jarove piesne a nechať ich naspievať súčasným osobnostiam na slovenskej scéne.

Album Jarove pesničky prináša nádherné piesne ako Do batôžka, Za dedinou, Čerešne, Valutový cudzinec, či Sťahovaví vtáci v podaní Ivana Táslera, Katky Knechtovej, Petra Lipu, Kulyho, Zuzany Smatanovej ako aj ďalších. Vznikol tak projekt, ktorý v nových aranžmánoch prináša to najlepšie zo starej slovenskej hudby, vo vynikajúcom podaní rôznych interpretov. Tento album bude jeden z tých, ktorý nie je sezónnou záležitosťou, ale práve naopak, je dlho predávajúcim sa produktom, ktorý nesie v sebe akúsi nadhodnotu.
Toľko oficiálne stanovisko k albumu, ktorý mal spôsobiť hromobitie na slovenskej hudobnej scéne. A v podstate aj spôsobil, pretože jeho autori a producenti nepozvali k jeho realizácii Filipovu dcéru Dorotu Nvotovú, ale jeho syna áno, ale to nie je o hudbe. O hudbe je to, že Ivan Tásler, ako producent celého projektu, mal veľmi dobrý nápad, skvelý zámer, ktorý mu dokonca vyšiel, ale nie až tak na sto percent.

Skvelá zostava hudobníkov, dokonalá skladačka kvalitných hostí a navyše množstvo vynikajúcich a legendárnych pesničiek, ktoré si z autorskej dielne Jara Filipa mohli interpreti vyberať. Projekt, ktorý vyšiel pri príležitosti nejakého výročia Jara Filipa, a projekt, o ktorom mnohí píšu, že nebol urobený od srdca, ale iba kvôli komerčnému úspechu a zárobku, s čím bytostne nesúhlasím.
Keby sa pod takýto album podpísal nejaký iný producent, tak verím tomu, že by takto premýšľal. O Ivanovi Táslerovi (ako o hudobníkovi) som presvedčený, že k práci na tejto platni pristupoval so všetkou úctou, ktorú v sebe má a urobil maximum preto, aby národu pripomenul nezabudnuteľného komika, herca, či interpreta a skladateľa. Tásler svoju úlohu zvládol aj ako producent, aj pri aranžmánoch jednotlivých skladieb, pokiaľ do nich mohol zasahovať.

Problém je bohužiaľ v niečom inom. Prepáčte, ale ak niekto zverí do úst Zuzany Smatanovej pesničku Čerešne, mal by sa kajať a hneď vedľa neho by mala kľačať samotná speváčka, za to, že nemá  súdnosť a po pesničke siahla. Zuzana nemá dosť skúseností a je príliš mladá na to, aby zvládla takúto skladbu. Navyše by ma celkom zaujímalo, čo, alebo kto stál Smatanovej na krku, keď tú pesničku spievala. Bohužiaľ, je to najhoršia pasáž celého projektu a pritom to malo byť naopak.

S výberom interpretov, ktorí sa popasovali s 15-timi skladbami na albume som relatívne stotožnený. Nevadí mi účasť Sama Tomečka, som zmierený s tým, že Ivan Tásler je z neho mimo a tak mu dáva šancu pri každej príležitosti. Nové verzie Filipových skladieb v podaní súčasných spevákov sa naozaj vydarili (nebyť tej Zuzany, je to excelentné) a pesničky v podaní Katky Knechtovej, Janka Kurica s Robom Rothom, či samotného producenta platne sú viac než dokonalé. Ešte sa niekto mohol postarať o lepší obal a bol by to skutočne album, ktorý by urobil búrku. Takto k tomu trošku, ale skutočne iba trošku chýba.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2008

Zoznam skladieb:
01. Cez okno (Martin Husovský, Samo Tomeček, Peter Debnár, Adam Ďurica)