V roku 1994 sa v Londýne začala formovať čisto ženská pop - skupina s názvom Spice Girls.

V roku 1994 sa v Londýne začala formovať čisto ženská pop - skupina s názvom Spice Girls. V skupine účinkovali Victoria Beckham (rod. Adams), Mel B (Brown), Emma Bunton, Melanie C (Chisholm), Geri Halliwell.

Preslávil ich už debutový singel - Wannabe z roku 1996. Bolo z neho predaných približne 53 miliónov nosičov. Slávna pätica si vyskúšala následne aj natáčanie vlastného filmu pod názvom Spiceworld: The Movie.

Korenisté dievčatá si vychutnali príval slávy, špice hitparád, davové šialenstvo a podarilo sa im to, po čom pravdepodobne vždy túžili (alebo ich manažéri). Dokázali totiž, že formá skupiny zostavená z náhodných dievčat funguje nielen v mužskom, ale rovnako dobre aj v ženskom biznise a tak okorenili čo sa dalo , zarobili na čom sa dalo a hašterili sa, kde sa dalo.

To v konečnom dôsledku, spojené s ambíciami na sólové dráhy sa nakoniec podpísalo pod to, že kapelu najskôr opustila Geri Halliwell a odštartovala celkom úspešnú sólovú kariéru a neskôr ju nasledovali takmer všetky jej spoločníčky . Viac, či menej úspešne sa venovali buď spievaniu, ale vo forme komerčného marketingu poriadne speňažili svoje meno i manžela.

A nakoniec usúdili, že v kope sa to predsa len lepšie tiahne a rozhodli sa pre návrat. Presne stanovený počet vystúpení, album najväčších hitov, nejaká nová skladba a možno aj kompletne nový materiál na novú platňu (zatiaľ sa nekoná) – jednoducho skvelý návrat, dokonalé plány, ibaže po tých pár koncertoch sa po nich akosi znova zľahla zem.

Napriek tomu však stihli urobiť okolo seba poriadny rozruch a ostal tu po nich už spomínaný album najväčších hitov, pri ktorého počúvaní, či skôr pozeraní som sa nedávno pristihol. Nostalgia za celkom milým obdobím ma opantala natoľko, že som prerušil inú činnosť, sadol som si k obrazovke a sledoval som to, čo sa dialo pred pár rokmi vo svete hudobného biznisu.

K tomu pozeraniu snáď malé vysvetlenie, že Greatest Hits formácie Spice Girls vyšiel okrem klasického CD aj vo verzii s DVD, ktorá priniesla dvanásť videoklipov, pri ktorých som sa pozastavil a vtiahli ma do víru natoľko, že som si nakoniec pustil aj CD, kde je o tri pesničky viac. Uvedomil som, že to bolo celkom fajn obdobie, skvelá vizitka pre tieto baby, ktoré by už však nemali zbytočne pichať do osieho hniezda a užívať si to, čo tu po nich ostalo. To bolo fajn, čo dokazuje aj táto skladačka. Všetko ostatné by už bolo na silu a nemalo by to zmysel.
To najlepšie od Spice Girls si však určite nenechajte ujsť.

ZOZNAM SKLADIEB:
CD :