Nový album kapely Fairy Tale, ktorá už prvým albumom Sound Mirrors ponúkla nové možnosti prístupu k tvorbe hudby a k vyjadreniu silných myšlienok a hlbokých pocitov, prichádza po troch rokoch s novým albumom Dream.

Nový album kapely Fairy Tale, ktorá už prvým albumom Sound Mirrors ponúkla nové možnosti prístupu k tvorbe hudby a k vyjadreniu silných myšlienok a hlbokých pocitov, prichádza po troch rokoch s novým albumom Dream. Na toto dielo si poslucháči museli počkať, ale je jasné že sa čakať oplatilo. Pracovný názov albumu bol Acoustic Dream, čo presne vystihuje, aký hudobný zážitok čaká poslucháčov.

Hudobne sa kapela dosť výrazne posunula a z pôvodného elektronicky znejúceho soundu rozvinula svoje možnosti do miestami k takmer zeppelinovsko-queenovsky znejúcim aranžmánom. Vačšie množstvo hudobnikov, ktorí nahrávali jednotlivé nástroje a prinášali svoje nápady, výrazne prispelo k dokonalému živému zvuku. Na druhej strane, nájdu sa na albume miesta, ktoré akoby boli pokračovaním prvého albumu. Táto pestrá koláž zvukov, nástrojov a hlasov predurčuje album, aby dokázal obstáť na hudobnej scéne, alebo aby ju obohatil o novú dimenziu, keďže umelecky je tento album na veľmi vysokej úrovni, v prvom rade hudobne, ľudsky a v neposlednom rade aj výtvarným spracovaním bookletu, na ktorom sa podieľala vytvarníčka Lenka Kajanovičová, fotografka Andrea “Zerola” Blahová a grafik Norbert G.

Album obsahuje deväť skladieb. Hneď úvodná Claret Bridge je akoby prirodzeným pokračovaním predchádzajúceho albumu, pretože sa najviac nesie v jeho duchu. Skúste si vypočuť oba albumy po sebe a uvidíte ako sa atmosféra prvého albumu plynule prenesie na tento druhý, práve vďaka tejto skladbe. Portrait, je fantazijná skladba v ktorej speváčka – víla Barbora Koláriková, hudobne maľuje akýsi portrét. Zámerne som nazval speváčku vílou, pretože názov kapely Fairy Tale, by sa dal preložiť nielen ako rozprávka, ale aj ako Víline rozprávanie a v kontexte s hudbou, akú tvorí táto kapela sa mi tento preklad páči oveľa viac. Z tejto kategórie je aj titulná skladba Acoustic Dream, ktorú nenahral žiadny nástroj, ale všetky farby, hlasy a celú atmosféru vytvorila svojim hlasom len Barbora. V skladbách Polar Song, Babel on, Toys a David zaznieva aj Trávničkovo sláčikové kvarteto, takže nejde o žiadne umelé klávesové simulácie sú to naozaj živé sláčiky.

Keď už som pri tom, nástrojové obsadenie je veľmi pestré. Rytmickú sekciu tvoria Feri Kecskeméti na bicie, perkusie Ľubo Pavelka a basgitaru nahral Peter Kravec, autor vačšiny skladieb po hudobnej aj textovej stránke a vôbec zakladajúci člen Fairy Tale. O gitary sa podelili dvaja gitaristi Martin Bertha a Radovan Vrška. Klávesy nahral Marek Škvarenina, ktorý na tomto albume hral aj na Oberheim, čo už dnes tak často u kapiel nepočuť. O spev sa postarala už spomínaná Barbora Koláriková, ktorá vás zaručene vtiahne do deja albumu a nebudete chcieť prestať snívať.

Som rád, že sa na slovenskej hudobnej scéne objavila kapela a album, ktorý je ojedinelý a originálny a že ešte existujú hudobníci, ktorí dokážu svoju energiu a svoje schopnosti premeniť na skutočné umenie.

Zdroj: TS MusicServer