Odkiaľ prišli? Podľa názvu priamo z pekla, no zatiaľ ostaňme pri tom, že skôr z Nemecka.

Odkiaľ prišli? Podľa názvu priamo z pekla, no zatiaľ ostaňme pri tom, že skôr z Nemecka. Pätica rockových fanatikov, ktorých vzorom je bezpochyby všetko, čo má v sebe aspoň štipku rebelantstva. Pätica mladých hudobníkov, ktorým v žilách koluje rocková krv a nenechávajú si to pre seba, ale ochotne svoje pocity rozdávajú aj svojmu okoliu. Spočiatku okoliu nemeckého Bayernu, odkiaľ pochádzajú, neskôr celoplošne po celom Nemecku a teraz už celoplošne po Európe, kde sa im postupne začína dariť. Cesta k rockovej sláve však nebola jednoduchá.

Skupina Aloha From Hell je vlastne objavom nemeckého originálu časopisu Bravo, ktorého česká mutácia vychádza dlhé roky už aj u nás. Nie je to však žiadna umelo vytvorená kapela. Vznik Aloha From Hell sa datuje od roku 2006 a prelomovým bodom ich kariéry bola práve súťaž spomínaného časopisu. Tú s prevahou vyhrali a na ich prvý koncert po súťaži sa prišlo pozrieť šesť tisíc návštevníkov a fanúšikov, čo sa považuje aj v miestnych pomeroch za veľmi úctyhodné číslo. Vivien, Moritz, Andreas, Maximilian a Felix tak môžu považovať svoju veľkú kariéru za odštartovanú. Na svojom konte majú tri úspešné single, s ktorými sa im podarilo preraziť aj za nemecké teritórium a na začiatku tohto roka im pod hlavičkou veľkého hudobného vydavateľstva vyšiel prvý album, s ktorým slávia nemalé úspechy v mnohých európskych krajinách.

Ak by sme chceli album hudobne niekam prirovnať, tak jednoznačne na počiatok kariéry Kanaďanky Avril Lavigne. Ona tiež bola vtedy nespútaná, hudobne rozjarená a gitarovou muzikou sa snažila povedať všetko, čo mala na duši. Nemecká formácia Aloha From Hell je na tom rovnako nespútane. Darmo by poslucháč pri trinástich skladbách hľadal srdcervúci „doják“, nedočká sa ho. Aloha From Hell to rozbalili na svojej debutovej platni na plné obrátky. K poslucháčovi sa prierezom desiatich regulárnych skladieb dostáva naozaj energickej muziky a výrazného spevu, zároveň už niekoľko známych hitov a tiež pesničiek, ktoré sa hitmi ešte len majú šancu stať. Majú? Jednoznačne majú. Akousi pomyslenou bodkou za prvou časťou albumu je cover verzia skladby Girls Just Wanna Have Fun od Cyndi Lauper, u nás dlhé roky známej skôr v podaní Hany Zagorovej (Džínovej kluk). Mimoriadne vydarený rockový cover pesničky, ktorú všetci poznáme ako diskotékový hit osemdesiatych rokov a vieme si predstaviť, ako tá pesnička znie. Vo verzii z roku 2009 by mohla byť ťažiskovým bodom, ktorý skupinu Aloha From Hell hravo posunie do kategórii overených a presvedčivých kapiel.

Po tejto pesničke na fanúšikov ešte čakajú tri bonusy a otázka o tom, aká budúcnosť čaká túto formáciu, ktorá to na úvod rozbalila naozaj na sto percent. To ostatné zjavne ukáže čas.

Vydavateľstvo: Sony Music Entertainment, 2009

01. No More Days To Waste