Save The Cookie, alias slovensko-americký hudobný projekt vznikol s pomocou zahraničných hudobných hostí a iných slovenských hudobníkov. Charakteristický vokál speváčky Cookie Baar doplnený jemnou elektronikou, to je na domáce nevídaná zmes, ktorá by hravo obstála aj na svetovom trhu.

Kto sú, odkiaľ sa vzali, odkiaľ prišli a sú to naozaj Slováci? Keď si ich skladba Get The Chance objavila ako ťažisková skladba projektu Slovensko má talent, nielen bežný hudobný konzument spozornel. O to väčší šok prišiel v momente, keď sa „prevalilo“, že Save The Cookie sú vlastne Slováci. Pesnička sa uchytila konečne aj v rozhlasovom éteri a Save The Cookie chytili šťastie za pačesy a vydali celý album.
Len tak mimochodom, skladbu Get The Chance na ňom nehľadajte. Niežeby sa tu tá skladba žánrovo nehodila, ale jednoducho o nie je. Priznávam, že až do poslednej pesničky som dúfal v to, že ju na albume nájdem ako skrytý bonus, aj keď pri počte 16 skladieb to bolo málo pravdepodobné. A ani sa tak nestalo. Priznávam tiež, že album som počúval cestou autom a ani raz som nemal nutkanie narýchlo poprepínať všetky songy len preto, aby som sa čo najrýchlejšie dostal k tomu najznámejšiemu songu, ktorý tam napokon ani nie je.

Ani jedenkrát som neprepol pesničku. Album Phantastic je jednoducho fantastický. Pod producentským dohľadom Martina Hudaka vznikol projekt, na ktorom síce spolupracovali aj Američania a možnože aj vďaka ním, ale v prvom rade kvôli unikátnemu hudobnému cíteniu vznikol album, ktorý má svetové parametre.

Save The Cookie priniesli prostredníctvom albumu Phantastic šestnásť skladieb, za ktoré by sa nehanbili ani svetové spevácke celebrity a verím, že pri mnohých by sa potešili, keby ich mali vo svojom portfóliu. Nemyslím tým, že by tie pesničky boli kópiami, ale inšpirácia tu hádam nejaká bola. A možno ani nie, ale ja som si dokázal pri počúvaní tejto platne nájsť miesta, ktoré by sa páčili aj Madonne, aj Gwen Stefani, ale aj Barbre Straisand. Opakujem, nie sú to kópie, je to sila tvorby, ktorou Save The Cookie disponujú.

A potom prichádzajú hudobné momenty, kedy sa plochá hudba mení na niečo unikátne, so silnými hudobnými rífmi, hutnými vsuvkami a mnohými prekvapeniami, vďaka ktorým tento projekt do ďaleka prekračuje hranice Slovenska. Nechajte sa ním unášať, oplatí sa.

01. Great Divide
02. The Emotions
03. Rich Girl