Vznikli pred zhruba dvoma rokmi a napriek tomu, že gitaroviek je v poslednej dobe u nás ako húb po daždi, ich hudbu nemožno považovať za (N)nič nové pod slnkom. Reč je o kapele Talkshow a ich debutovom rovnomennom albume vydanom pod vlastnou hlavičkou, ktorý sa spočiatku v mp3-kovej (free download prostredníctvom t-musiccity.sk) a neskoršie aj v CD verzii objavil na našom hudobnom trhu koncom minulého roka.

Kapela v zložení Andreas Imrich (gitara, spev), Juraj Labaj (basa), Robert Monček – gitara a Peter 'Hadík 'Hladík (bicie) neskrýva v sebe zdravú ambicióznosť. Táto je podložená tvrdou robotou v podobe nespočetného množstva odohraných koncertov, na rozdiel od mnohých začínajúcich kapiel, ktoré hľadajú spasenie v rôznych (viac či menej bizarných) pesničkových súťažiach.

Stačí pár tónov a okamžite je badateľný blahodarný vplyv speváka a lídra Lavagance Mareka Rakovického, koproducenta albumu. Kapela v rozhovore pre náš portál prednedávnom popisovala, ako v štúdiu počas nahrávania s Marekom skúšali všemožné nastavenia aparátov a konfrontovali rôzne hudobné postupy. Zvuk a melodika Lavagance je teda na albume zrejmá, no našťastie len do takej miery, že si kapela stále ponecháva veľa zo svojho autentična a nespútanej dravosti. Výsledným produktom je jedenásť vedľa seba rozumne poukladaných a nápaditých songov, žánrovo opísateľných ako psychadelická zmes americkej nezávislej scény a britských gitaroviek s nemalým odkazom na potemnelý „Madchester“.

Na platni na prvé počutie zaujmú všetky doterajšie single (asi preto sú aj singlami) – nadupané 'Try', 'These Lights', 'Stella', ako aj ambientne baladická '3'. Kúzelný spirit v sebe obsahuje 'Blood On Your Hands', skrývajúca v sebe lynchovsky zamotaný príbeh, album otvára skvele vyprodukovaná a rytmická 'Gandalf'.

Talkshow sú pre našu scénu prínosom najmä vďaka spôsobu, ako sa vedia vložiť do psychadelických nálad. Jednoduchému a priamočiaremu hudobnému motívu hudobníci postupne pridávajú rôzne farby (zväčša odtiene čiernej a šedej), čím príbeh pesničky nikdy nekončí, je to vždy zápletka s otvoreným koncom. Príkladom za všetky sú spomínaná 'Blood On Your Hands' a najmä track č. 8 'Slowly Girl', nenápadný skvost albumu.

Keďže doteraz nebola spomenutá spevákova angličtina, je to znamenie, že nie je pre kapelu rušivým prvkom ako sa to bežne v našich končinách stáva. Naopak, Andreasov spev s jemne gallagherovským podfarbením je rovnocenným atribútom k slušne zahraným a napísaným pesničkám.

Talkshow začali svoju životnú púť veľmi dobre. Sú objavom, pretože objavujú...

Talkshow - Talkshow
(Talkshow, 2009)