Ska kapela Polemic sa na hudobných pódiách pohybuje už viac ako dvadsať rokov. Niekto si môže povedať, že už museli predviesť všetko. No opak je pravdou. Dlho očakávaná novinka Horúce časy, ktorou sa kapela po piatich rokoch znova aktívne hlási o slovo, je plná príjemných prekvapení.

Absolútne gro albumu samozrejme netvorí nič iné ako chytľavé ska rytmy a neodmysliteľné rýchle tempo skladieb. No členov kapely tentokrát zavialo aj do, pre nich zatiaľ nepreskúmaných, vôd punk rocku a hip-hopu. Dokonca sa pohrali aj s ľudovým textom.

Tak sa zdá, že práve toto smerovanie sa stáva v poslednom čase pre slovenských interpretov zaujímavým. No nie každé Horehronie či hora musí mať aj ľudovkový hudobný základ. Práve úvodná skladba Hora vysoká je dôkazom predchádzajúcich slov. Polemici si síce zaspievali text s čisto ľudovou tematikou, no hudobne ostali verní sami sebe. Priniesli tak neskutočne chytľavú skladbu, ktorú si už teraz trúfam označiť ako hit tohtoročných letných festivalov.

Punk rocková vsuvka naplno odznie v skladbe Dobshinsky, v ktorej si zaspieval aj Peter "Kuko" Hrivňák. Dokonca skladbu aj sám otextoval. Práve vďaka Kukovmu rukopisu pôsobí pieseň ako typická "slížovka". Na albume Polemicu je popri všetkých sviežich skladbách ešte výraznejším spestrením.

Kombináciu Polemicu a hip-hopových A.M.O. si môžu poslucháči vychutnať v skladbe Vášne, ktorá si síce zanechala charakteristickú tvár Polemicu, no hosťujúci raperi Opak a Moe vdýchli na album kúsok hip-hopu a dancehallu. Okrem takýchto spestrení či úletov ponúka Polemic aj skladby o ženách a láske - Svetlá mesta, Horúce časy, Len a len. No nechýbajú ani tradičné vtipné texty, ktoré jednoznačne zdobia skladby 1. apríl, Henry, Už idú, či Safari.

Trinástka nových skladieb vnesie do pribúdajúcich slnečných dní ešte viac slnka a radosti. Album Horúce časy je totiž nielen potešením pre skalných fanúšikov, ale je i "ľahko stráviteľným" pre pasívnych rádiových poslucháčov Polemicu. A povedzme si úprimne, fanúšik či nefanúšik, na pomaly štartujúcich festivaloch sa na koncertoch tejto ska formácie zabaví každý, kto sa baviť chce.

Polemic – Horúce časy
(Sony Music, 2010)

01. Hora vysoká