Vydať za jeden rok tri albumy chce okrem veľkého množstva talentu a úsilia aj poriadnu dávku odvahy. Robin Miriam Carlsson alias Robyn sa rozhodla dokázať, že na to má a servíruje nám už druhú časť lekcií o reči tela. Pokračovanie trilógie však trocha zaostáva za svojím predchodcom a je nešťastnou ukážkou toho, ako si vie niekto zavariť rýchlokvaseným materiálom.

Kreatívna Robyn alebo popová diva Robyn? Tento dualizmus delí aj samotný album Bod Talk Pt. 2 na dve časti, hoci vzhľadom na rovnaký produkčný a autorský tím ako pri predošlom kúsku (Patrik Berger, Diplo, Kleerup), nás neprekvapí elektro–popová vlna popretkávaná hutnými beatmi. Ozvláštnením sú hip-hopové prvky, ktorých je tu neúrekom, a miestami až ambientný feeling nenápadne sa vkrádajúci do hudobnej tvorby Robyn.

Osem piesní, z toho jedna akustická, jedna stará v novom šate a jeden duet. Tak vyzerá zosumarizovanie novej nahrávky. Piesne si stále držia vysoký štandard, ale neviem sa ubrániť pocitu, že druhý diel Body Talk je tak trocha schizofrenický. Samotná Robyn priznáva, že aj ona sama má dve stránky – jednu, kde sa nebojí experimentovať, a druhú, ktorá zosobňuje jej popové korene.

Otváracia skladba In My Eyes patrí práve druhej menovanej skupine. Je výborným úvodom, tak trocha evokujúcim osemdesiate roky. Robyn si pomerne slušne poradila aj s Hang With Me, ktorá je nám známa už z akustickej verzie na predošlom kúsku. Album postupne prechádza do silne elektronicky ladených vecí, až sa cez Love Kills pojednávajúcu o neviazanom sexuálnom živote a Include Me Out, kde slohy ústiace až do rapovania rapídne zaostávajú za celkom spevavým refrénom, dostaneme na bod zlomu celého albumu.

Robyn - Hang With Me

Pre mňa osobne je skladba We Dance To The Beat jeden veľký omyl . Na Body Talk Pt. 1 sa nachádzala štýlovo podobná skladba Don't Fucking Tell Me What To Do, ale opakovať túto formu znova nebolo práve výhrou. Samozrejme, nájdu sa aj takí, ktorí práve ambientný a experimentálny ráz tohto songu budú milovať, no mne príde až príliš "iná" a nad zvyškom albumu nepekne vytŕča. Robyn si k spolupráci prizvala aj amerického rapera Snoop Dogga, s ktorým si podelila sily v tracku U Should Know Better. Spojenie týchto dvoch interpretov je celkom nepochopiteľné, ale budiž, určite sa to bude hrať niekde na diskotékach ako remix.

V závere albumu je dosadená čerešnička, podľa hesla to najlepšie nakoniec. Indestructible je hudobným veľdielom – sláčikový vrchol albumu s brilantnou linkou spevu a prepracovanými aranžami. Do celkovej koncepcie síce tiež nezapadá, ale je priam výborným osviežením po toľkej dávke severského elektro-popu.

Robyn ukázala, že to, čo robí, vie robiť dobre. Ale iba ak sa drží pevného základu a nezachádza do extrémov. Na takú krátkominutážovú dosku je totiž na Body Talk Pt. 2 až príliš malá koncentrácia hitov a tento fakt jej pri dnešných hudobných konzumentoch skôr ubližuje ako pomáha. Ostáva teda už len počkať na záver trilógie, ktorá by mala byť zavŕšená 29. novembra.

Robyn - Body Talk Pt. 2
(Konichiwa Records, 2010)

1. In My Eyes