Keď Duran Duran vydali svoje prvé dva albumy, čo bolo ešte v 80-tych rokoch, zbláznil sa do nich Mark Ronson natoľko, že sa rozhodol spolupracovať s nimi na ich ďalších nahrávkach. Jedinou prekážkou však bolo, že v tom čase mal iba niečo vyše desať rokov... Dnes má Mark 35, rozbehnutú úspešnú hudobnú kariéru a nestarnúcim novoromantikom podal pomocnú ruku po tom, ako sa ich ostatný album Red Carpet Massacre (2007) stal komerčným prepadákom. Tentoraz však štvorica stavila na výhodnú kartu a kritici ich novinku označujú ako najlepší album od doby, čo vydali Rio, zhodou náhod práve ten album, ktorý ich terajšieho producenta tak veľmi očaril. Náhoda?

Na svojej trinástej štúdiovej nahrávke s názvom All You Need Is Now upustili Duran Duran od experimentov a vrátili sa k tomu, čo naozaj vedia – pripraviť zmes popu, elektroniky, tanečných beatov a silných melodických popevkov. Prevedú vás miestnosťou, kde sa odohráva skvelá párty a ktorú pretínajú farebné svetlá reflektorov a disko gúľ, pričom atmosféru osviežia aj jemnou romantikou s Leave a Light On a záverečnou Before the Rain.

Ale späť k pravej zábave. Tá tkvie v oživenom duchu staronového duranovského zvuku, v prepracovaných basových riffoch a hlavne v zohranosti, ktorá je na tomto diele cítiť viac, než kedykoľvek predtým. Simon, Roger, Nick a John sa opäť vrátili do polohy, kde im to svedčí najviac a priniesli hudbu 80-tych rokov v šate 21. storočia. Blame the Machines, Being Followed a Girl Panic spadajú presne pod charakteristiku chytľavý tanečný song a oživujú spomienku na také hity ako boli Hungry Like the Wolf alebo My Own Way.

Duran Duran - All You Need Is Now

Je isté, že siahnuť po osvedčenom scenári, ktorý zaručene funguje na všetkých skalných fanúšikov, nebola chyba, je však otázne, nakoľko bude tento nápad úspešný pri získavaní tých nových. Možno ich prilákajú práve spolupráce s takými menami ako Kelis či Ana Matronic zo Scissor Sisters, ktoré naspievali skladby Safe (feat. Ana Matronic) a tak trocha temnú The Man Who Stole a Leopard (feat. Kelis), ktorá inštrumentálnosťou evokuje starší song kapely Tel Aviv.

Nový album Duran Duran je síce sondou do minulosti, ale kapela ani náhodou neostáva zaseknutá v nemoderných postupoch. Práve naopak, chce síce v duši ostať rovnaká, ale zároveň zasiahnuť súčasnú dobu v novom šate. All You Need Is Now je na to výborným prostriedkom a hoci sa mu asi nedostane toľko pozornosti, koľko by sa mohlo, pretože bývalé kvinteto má svoje najúspešnejšie roky dávno za sebou, určite sa oplatí venovať mu aspoň jedno vypočutie. Alebo aj desať. Vytvoriť totiž niečo takéto po vyše 30-tich rokoch na scéne nie je odvahou, ale umením.

Duran Duran – All You Need Is Now
(Tapemodern / Allido Records, 2010)

1. All you need is now