Debutový album britsko-libanonského zjavu mútil európske hudobné vody svojím farebným až infantilným popom, akoby práve novodobý kráľ falzetu trafil do čierneho so svojou bláznivou kreativitou. Na druhú štúdiovku talentovaného Miku sa teda čakalo vo veľkom, tretí album The Origin of Love však na jeho pomery vyšiel až prekvapivo potichu...

Možno je to celé spôsobené nie príliš priebojným prvým singlom Celebrate, kde tak trocha (a tým myslím naozaj len trocha) prispel aj Pharrell Williams. V porovnaní s "namotávkami" v podobe Grace Kelly či nápaditej We Are Golden z prvého a druhého albumu sa nový song chytá iba ťažko. Darilo sa mu relatívne iba v Belgicku, čo je na bývalú studnicu hitov príliš málo. Oslavovať teda nie je veľmi čo.

Mika - Celebrate

Samotný album však neobsahuje len vlažné a nezaujímavé piesne. Mika sa obklopil profesionálmi, ktorí spolupracovali napríklad s Adele, Robyn či Kelly Clarkson, nastolil strednejšie tempo a ubral sa menej teatrálnym smerom. Otázkou však zostáva, či mu práve toto neublížilo, vzhľadom na zvyk fanúšikov očakávať od neho piesne hraničiace s gýčom, no vo veľkom prekypujúce neobyčajnosťou.

Lahôdka pre pokojné typy

The Origin Of Love pozitívne zamotá hlavu fanúšikom pokojnejšieho Miku, pretože spomínané tempo skladieb sa negatívne odrazilo na počte tanečných kúskov. Do popredia teda vstupujú či už najnovší singel Underwater, ktorého intro nápadne pripomína Set Fire To The Rain od Adele, alebo ľúbivá Step With Me, kde ženským vokálom prispela country speváčka Hillary Lindsey. Zaujme aj titulná Origin Of Love, ktorá by sa vďaka svojmu chytľavému popevku mohla pri inom aranžmáne radiť medzi predošlé hity, striedmejší šat jej však svedčí, a práve tu je počuť posun od prvých Mikových nahrávok.

Mika - Origin Of Love

Nepokorené hranice minulosti

Škoda je ale to, že spevák pri takejto filozofii nezostal. Už skladba Lola je krokom späť, ktorý vám po zopakovaní niekoľkého refrénu "Lola, I made up my mind" príde otravný. Mika akoby balansoval medzi svojím novým a starým ja – aj jemu samému muselo byť jasné, že po tretíkrát už rovnaký "vtip" opakovať nemôže, istá časť albumu však (možno nechtiac) nedokáže preklenúť hranicu minulosti, ktorá mala byť v lepšom prípade dávno prekročená.

Onú minulosť reprezentujú práve rezkejšie kúsky, ktoré by chceli pripomenúť zašlú slávu chytľavých hitov, avšak piesne Love You When I'm Drunk, roztopašná Emily či Stardust z pohľadu dnešného tradičného popu príliš nevytŕčajú. Skôr akoby svojím prevedením zapadli tam, kde pre nikoho nie sú dostatočne zaujímavé a výnimočné - chýba im invencia a "chrumkavosť" starších hitov ako Relax (Take It Easy) alebo Love Today. A to aj napriek tomu, že ide o skladby, ktoré poslucháča ľahko pobavia či roztancujú.

Mika sa teda novými piesňami posunul tam, kam určite nechcel – do veľmi ľahkého zabudnutia. Tým, že okolo seba nevytvoril ďalší humbug a nepoistil sa priamočiarym hitom, si zahatal cestu k výslniu, na akom bol kedysi. Na druhej strane však treba povedať, že urobil album, za ktorý sa hanbiť nemusí, a to je možno väčšia výhra ako všetko ostatné.

Mika - The Origin Of Love
(Casablanca Records, 2012)

1. Origin of Love