Bodka za letom na Slovensku, ako uvádzali koncert švédskeho dídžeja Axwella organizátori, bola naozaj veľká. Housový mafián si napriek multižánrovým predskokanom a špičke slovenskej tanečnej hudby úplne privlastnil publikum. Fanúšikom dal presne to, čo čakali a zatienil tak ich nepríjemné pocity z organizácie podujatia.
Kde mám veci?
Prvým zjavným problémom sa javilo usporiadanie priestorov. Členenie na vlastníkov obyčajných lístkov a VIP je samozrejmosť. Tí, čo si nepriplatili, sa ešte delili do časti nazvanej "kaskády" a zvyšok išiel na veľký tanečný parket pod pódiom. Dôsledkom tohto rozdelenia bolo to, že kým plocha praskala vo švíkoch a mnohí museli stáť na schodoch, kaskády zostávali poloprázdne.
Oveľa nepríjemnejšou skúsenosťou z tejto udalosti je chaos po predčasnom ukončení šatňovej služby. Mnohí fanúšikovia sa totiž sťažovali na krádeže. Jeden z mnohých poškodených napísal na Facebook stránku podujatia: "Prepáčte, že začnem negatívne, ale to s tými šatňami ste si robili snáď prdel?! Niekto si tam napochoduje a odtrhne lístky, potom tam je samoobsluha?! To, že tam ľudia mali kľúče, osobné veci a spoliehali sa na to, že to tam budú mať aj po návrate asi nebolo dosť dôležité. (...)"
Dramaturgický zmätok a čakanie na mafiána
Nelogicky boli usporiadaní úvodní predstavitelia piatkovej akcie. Vlajkonosičom tohto večera bol DJ Mairee, ktorého set upútal hŕstku zvedavcov prichádzajúcich niekoľko hodín pred hlavnou hviezdou. Jeho progresívny house síce vyburcoval fanatikov, no vzápätí museli kvôli Chicane spomaliť. Niektorí preto aj odišli.
Premyslená dvojhodinovka trancových a progressive house melódií posplietaná nie veľmi premyslenými prechodmi prišla na rad 30 minút po plánovanom začiatku. Aj keď sa priestor pod pódiom začal značne napĺnať, dav pôsobil dojmom, že je to iba nutné zlo pred headlinerom. Úplne tento pocit prežili počas niekoľkých desiatok minút monotónneho techno prejavu Jespera Dahlbäcka. Ľudia napokon začali húfne prúdiť za alkoholom, cigaretami či toaletami.
Konečný výsledok predskokanov tak predstavoval turbulenciu od bombasticky premotivovaného začiatku cez emotívny prechod k nude. To platí, ak berieme do úvahy hlavne väčšinu - poslucháčov, ktorí Axwella spoznali cez Swedish House Mafia a ich komerčné hity.
Bratislava bola pripravená, zvuk nie
Hlas Michala Hudáka a obrovská LED stena lákali na presný príchod švédskeho velikána žánra EDM. Dokonca dvakrát. Už počas úvodu totiž zlyhávala technika, a preto museli upútavku zopakovať kým nebolo všetko na svojom mieste.
Axwell pôsobil esteticky naozaj efektne, keď bol osvetlený len jediným svetlom za sebou. Sústreďoval milovníkov svojej tvorby na zdroj ich vášne. Do svojho vystúpenia vložil okrem ďakovačiek Bratislave a hitov One či Greyhound aj tracky od Armina van Buurena, Daft Punk či Disclosure. Vystúpenie bolo naozaj pestré a malo "povinnú výbavu" ako plamene, konfety, parostroj a laserový lúč. Pri Save The World sa obľúbenému Švédovi podarilo doslova spojiť celú Inchebu a nechal spievať každého, kto bol fyzicky aj duchom prítomný.
Zvuk ale napríklad nebolo počuť ani v dvojminútovej chvíli, keď sa opäť ozval "technický škriatok" a Axwell musel svoje hranie na chvíľu prerušiť, aby dobrú náladu opäť rozbehol. Ukážkovo sa tak popasoval s niečím, čo jeho predchodcom možno robilo vrásky na čele. Akustika v tomto prostredí totiž koncertom priala len málokedy, čo vyčítajú aj užívatelia sociálnych sietí. Tanečná zábava pokračovala ďalej hudbou Slovákov - Milana Lieskovského a EKG.
Hoci návštevu hviezdy svetového formátu sprevádzali technické a organizačné prešľapy, išlo jednoznačne o zážitok. V konečnom dôsledku obsiahol Axwell celú švédsku housovú mafiu aj s bonusmi. Aj keď zostáva fanúšikom už len dúfať, že sa ich ukradnuté veci nájdu, náplasťou im môže byť práve tento 90-minútový nezabudnuteľný moment.
Autor: Marek Majzon
Foto: Marko Erd
Súvisiaci interpreti: Axwell