Piatkový večer na festivale Bažant Pohoda poznačila asi trištvrtehodinová búrka, ktorá spôsobila mierny sklz v pôvodnom programe. Organizátori však pre výkyvy počasia nemuseli zrušiť žiaden koncert, došlo len k časovým posunom a v prípade britských Elbow k minimálnemu skráteniu programu.
Fanúšikovia pod hlavným Bažant stageom sa však dožadovali Blaccovho najväčšieho hitu I Need a Dollar, ktorý Američan na prekvapenie všetkých napokon zaspieval z backstageu cez megafón. Návštevníci sa následne presunuli do stanov či iných úkrytov. Búrka nad trenčianskym letiskom trvala približne do 21:30, kedy organizátori odvolali núdzový stav.
Aloe Blacc si publikum získal aj bez svojho najväčšieho hitu - viac fotografií
Britská hrdosť na pódiu aj pod ním
K divácky najzaujímavejším patrilo v piatkovom programe nepochybne vystúpenie skupiny Elbow, ktorá na pódium nastúpila krátko po tom, ako prestalo pršať. Líder kapely Guy Garvey si vystúpenie užíval, zdôraznil pritom, že sú na Slovensku po prvý raz. Piesne s melancholickým nádychom spolu so spevákovým prejavom pôsobili po búrke viac ako upokojujúco.
Naopak, nasledovný bod programu na hlavnom pódiu, Kasabian, boli ako víchor. Koncert s dynamickým nástupom so skladbou Days Are Forgotten a následná asi hodinová šou bola ďalším z vrcholov večera. Hudobníci pôsobili nabudene, energiou nešetrili až do samého konca. Slovákom, ktorých pozdravili už na samom začiatku, zahrali hity ako Shoot the Runner, Underdog či Fire. Svojich domovských muzikantov prišli pod pódium podporiť viacerí návštevníci z Britských ostrovov, ktorí mávali vlajkami Veľkej Británie aj Anglicka.
Pozrite si fotoreport z koncertov rockových Elbow (na fotke), Kasabian či TDCC
Prevahu britských headlinerov podporili aj formácie, ktoré sa predstavili na Orange stagei. Speváčka Natasha Khan s umeleckým menom Bat For Lashes zaujala nielen svojským speváckym prejavom, ale aj exotickým zjavom. White Lies zahrali hity zo svojich dvoch doteraz vydaných albumov, To Loose My Life (2009) a Ritual (2011). Na pódiu však v porovnaní s konkurenčnými indie-rockovými kapelami pôsobili až príliš staticky. Portálu Hudba.sk sa podarilo získať exkluzívny rozhovor s lídrom kapely Harrym McVeighom o jeho prvých dojmoch zo Slovenska, vzťahoch medzi členmi skupiny aj prípravách na nový album, ktorý by mohol vyjsť už budúci rok. Interview nájdete už čoskoro v sekcii Magazín.
Tiersen meškal šesť hodín, zahral o tretej v noci
Definitívne posledným včerajším koncertom na otvorených scénach bolo vystúpenie 42-ročného francúzskeho muzikanta Yanna Tiersena, ktoré sa posunulo dokonca o vyše šesť hodín. Dôvodom boli technické problémy na letisku v Paríži, takže muzikant nebol schopný priletieť načas. Vystúpenie krátko po tretej hodine v noci si prišli nakoniec pozrieť stovky divákov, množstvo ďalších však po náročnom horúcom dni s búrkou dalo prednosť návratu do stanov a áut. Mnohí sa však bavili až do rána, v rámci elektronickej scény vystúpili projekty ako Orbital, Eskmo či Emika.
Bat For Lashes na Pohode - viac fotografií
Pre problémy s odletom v Paríži sa napokon na festival vôbec nepredstavila Naive New Beaters. Ide zatiaľ o jediný zrušený koncert v priebehu festivalu. Krátko pred jeho začiatkom organizátori museli zrušiť aj vystúpenie formácie S.C.U.M., ktorá sa pred Pohodou rozpadla. Na jej mieste v sobotu po 20:00 v Dome vystúpi česká skupina Floex.
Okrem headlinerov príjemne prekvapili napríklad aj Two Door Cinema Club, ktorí na pódiu "hostili" aj tanečníkov z festivalového tanečného workshopu, či už spomínaný Aloe Blacc pripomínajúci funkového hudobníka Trombone Shortyho, ktorý sa na Pohode predviedol minulý rok.
K najväčším ťahákom dnešného dňa patria britské formácie The Kooks, The Horrors, Anna Calvi či Emilíana Torrini z Islandu a nepochybne tiež americká hip-hopová legenda Public Enemy známa svojimi agitačnými politicky a sociálne ladenými textami. Silné zastúpenie má v sobotnom programe aj slovenská scéna - Dorota Nvotová, Billy Barman, Jana Kirschner, Slobodná Európa či Karpatské chrbáty s českým muzikantom Michaelom Kocábom, či pocta Marekovi Brezovskému v projekte Hrana.
Autorka: Lea Podstanická
Foto: Igor Daniš