Slušivý oblek, veľkolepý symfonický orchester a zopár zaujímavých hostí. Aj takýmto spôsobom pritiahol Ondřej Brzobohatý na bratislavský koncert cez tri generácie fanúšikov. Stalo sa tak v rámci šnúry Symphonicum Tour 2016, ktorá nadviazala na úspešnú sériu koncertov z minulého roku.
Úspešne mu v tom sekundovali nielen hostia Václav Noid Bárta, Peter Cmorík a Kristína Jedličková, ale predovšetkým 30-členný symfonický orchester Epoque pod dirigentskou taktovkou Japonca Chuhei Iwasakiho. Ten bol pre Brzobohatého kariéru jasným výberom. Ako sa totiž vyznal v priebehu koncertu, bolo to práve zvuk rozohrávajúceho sa symfonického orchestra, ktorý mu už v útlom veku spôsoboval zimomriavky. Koniec-koncov, nádherný zvuk telesa Epoque si mohli diváci vychutnávať v priebehu celého večera.
Vlastná identita je viac ako imitácia
Krásnu súhru so spevákom a jeho sprievodnou kapelou predviedol napríklad v evergreenoch Love And Marriage od legendárneho Franka Sinatru, počas romantickej verzie Once In My Life od Stevieho Wondera či klasiky Louisa Armstronga What A Wonderful World. To bol aj moment, počas ktorého trochu zaškrípala umelecká stránka produkcie. Ondřej Brzobohatý má dar skvele imitovať a k týmto skladbám ho zrejme viaže srdcový vzťah, keď však perlu Your Song od Eltona Johna interpretuje ako imitáciu, v ktorej počujete reálny Johnov hlas zatúžite v skladbe počuť aj trochu z duše Brzobohatého. A vy si z duše prajete, aby sa vrátil k tomu, o čom vypovedá aj názov jeho albumu - Identity, čiže vlastná identita!
Je však nutné povedať, že aj napriek istote v podobe "profláklých" songov z pera hudobných velikánov sa spevák nebál vsadiť aj na vlastnú tvorbu, na ktorej napokon postavil celý koncert. Musím priznať, že tak veľmi, ako ma odrádzal klišé názov skladby Veštkyňa, tak veľmi som bola v závere unesená nádhernými aranžmánmi, ktoré umocnila gradácia symfonického orchestra. Brzobohatý je navyše talentovaný klavirista a jeho umeniu sa s radosťou prizerá.
Trochu menej na mňa zapôsobil spev, ktorému po intonačnej stránke niet čo vytknúť, napriek tomu však zamrzel uhladený prednes typickej českej školy. Netrúfnem si však tento štýl odsudzovať, určite má svojich fanúšikov, dokonca sa dá predpokladať, že práve príjemným a nekomplikovaným prejavom si spevák buduje svoju fanúšikovskú základňu. Podobne aj v role herca a zabávača, ktorý si každú skladbu nielen zahrá a zaspieva, ale aj nejakým tým podružným vtípkom uvedie. Som síce z generácie poslucháčov, ktorí sú viac zvyknutí na priamočiarejší koncert bez zbytočných komentárov, na druhej strane chápem, že estrádové šou sa u staršej generácie stále tešia veľkej obľube.
Pozrite si viac fotografií z koncertu
Rovnako ako hostia, ktorí bývajú pre návštevníkov tohto typu koncertov pridanou hodnotou. Najväčšiemu aplauzu sa tak mohol tešiť domáci hosť, Peter Cmorik. Bývalý superstárista s vlasmi v štýle Ježiša Krista demonštroval, že v prípade jeho účesu nejde o náhodu. V súčasnosti totiž alternuje v českej verzii muzikálu Jesus Christ Superstar. Ako mu idú vysoké falzety i čeština predviedol v árii Getsemanská záhrada.
Muzikantov na pódiu podporil aj český rockový spevák a herec Václav Noid Bárta, ktorý okrem duetu s hlavným protagonistom zaujal aj rapom v pozoruhodnom spojení s orchestrom Epoque. Ako sprievodní vokalisti si spolu s mladučkou speváčkou Kristínou Jedličkovou tiež vysekli záverečné znelky kultových seriálov 90. rokov, ktoré museli potešiť asi každého v sále. Koncert sa uzavrel prídavkami a viacnásobnou standing ovation, čím si Ondřej Brzobohatý po realizácii symfonického turné s reprízou opäť splnil ďalší zo svojich snov. "Nečakal som, že raz v Bratislave zaplním sálu Istropolisu. Je to nádherné," vyznal sa na záver.
Autorka: Júlia Šimková
Foto: Marko Erd
Súvisiaci interpreti: Ondřej Brzobohatý