Krehkú až éterickú Sarah Kinsley vyrušoval zanedbateľný počet žien / producentiek v hudobnom priemysle. Motivovalo ju to k hlbšiemu ponoru do vlastnej tvorby, v rámci ktorej si dáva detailne záležať na každej jej zložke. Je speváčka, skladateľka, textárka, producentka, klaviristka a v neposlednom rade tvorkyňa videoklipov s filmovou atmosférou.
Od troch rokov sa venovala hre na klavíri. Popri klasickej hudbe a účinkovaní v rôznych hudobných súboroch, sa odvážila zverejňovať aj coververzie popových hitov. Áno, odvážila. Pretože kým v hre na klavíri mala absolútnu sebaistotu, spev jej spôsoboval trému. No aj tak, pre niekoho možno prekvapivo, siahala aj po Justinovi Bieberovi a zdieľala svoje prvé spevácke pokusy na Instagrame. Hovorí, že tak testovala seba aj záujem o jej spev.
Skutočným testom odolnosti sa však stalo až debutové EP The King. To newyorská hudobníčka venovala svojmu dospievaniu a vykročeniu smerom k dospelosti. Vyznala sa na ňom zo všetkých obáv, ktoré sa jej s týmto životným obdobím spájali. A hoci je jej hudba najčastejšie označovaná ako alt-pop, Sarah to vidí inak. Jej tvorba má spôsobiť, že poslucháč zabudne na žánre.
Majú si z nej vziať iba pocit. "Skutočný, individuálny pocit. Mojím najväčším želaním pri tvorbe hudby je, aby vo vás nahrávka niečo evokovala, zasiahla niečo vo vašom jadre, vo vašej duši. Ten pocit je božský, keď sa to stane, je to ako keby sme hovorili priamo k sebe. A potom je zrazu hudba viac ako len ja, je to viac ako umelec a publikum, je to jazyk, je to naše malé tajomstvo," vysvetľuje.
Vďaka ohýbaniu žánrov sa pre publikum stáva nepredvídateľnou. Jedno je však isté - prítomnosť klasickej a popovej hudby. "Dúfam, že spojenie klasickej a popovej hudby v ľuďoch vyvolá niečo nostalgické. Vždy sa snažím písať hudbu, ktorá pôsobí nadčasovo - nie vo zvelebujúcom sa zmysle "moja hudba ma prežije", ale skôr v tom, že môže ľuďom pripomenúť dobu, o ktorej nevedeli, že existovala, alebo pripomínať nejaký druh skúsenosti, ktoré nie sú nevyhnutne minulosťou alebo súčasnosťou. Niečo, čo sa deje mimo nás," hovorí.
Stabilnou súčasťou sa, naopak, stala téma dospievania a neskôr dospelosti, ktorá sa ťahá celou jej doterajšou tvorbou. Naplnila ďalšie dve EP nahrávky, ale či bude témou aj pripravovaného debutového albumu Escaper, sa definitívne dozvieme až po 6. septembri, kedy má nahrávka vyjsť. Pilotný singel Last Time We Never Meet Again je zatiaľ tematicky niekde inde. "Pieseň má byť oslavná, ale snaží sa vytvoriť niečo, čo je naozaj úprimná rozlúčka - uzavretie všetkých týchto svetov, ktoré obývate s ľuďmi, ktorých máte radi. Slávnostná rozlúčka," približuje Kinsley. Ochutávkou číslo dva je čerstvý singel Starling.
Očakávaný album koprodukovala po boku Grammy oceneného producenta Johna Congletona. Počas ich spolupráce si uvedomila, že: "ako izolovaný, viac introspektívny človek si uvedomíte, že existuje svet mimo vás, ktorý čaká, kým sa doňho pozriete. Každé jedno EP som urobila od nuly, v bezpečí môjho bytu. Táto nahrávka mala byť veľkolepá a nezastaviteľná. Začínajúci zostup do voľného pádu. Prečo chrániť ten pocit v samote? Prečo na tú cestu nepozvať niekoho iného?"
Autorka: Miroslava Rabčanová