Anglického speváka Robbieho Williamsa obvinili viaceré ruské médiá zo šovinizmu. Dôvodom je jeho nový singel Party Like A Russian, v ktorom spieva o alkohole, drogách či matrioškách, pričom v ňom použil aj niekoľko ruských slovíčok. Skladbu zverejnil na konci septembra spolu s videoklipom, ktorý jej kontroverznosť ešte viac podčiarkol.

Party Like A Russian je prvým singlom z jedenástej sólovej štúdiovky, ktorú Robbie Williams uvedie na trh 4. novembra pod názvom Heavy Entertainment Show. Spevák ku skladbe zverejnil aj videoklip, v ktorom sa predstavil ako oligarcha vo svojom honosnom sídle, pričom ho obsluhujú sporo odeté baletky a zabávajú kráľovné krásy v svadobných šatách.

Štyridsaťdvaročný bývalý člen skupiny Take That v úvode skladby spieva o "mužovi, ktorý použije peniaze národa na postavenie vlastnej vesmírnej stanice". Viacerí tieto slová pochopili ako kritiku ruského prezidenta Vladimíra Putina, čo však samotný spevák odmietol. "Táto skladba nie je v žiadnom prípade o pánovi Putinovi," napísal na Williams na Twitteri.

Už predtým v rozhovore pre denník The Sun prezradil, že pôvodný text piesne musel zmeniť, aby neurazil svojich ruských priaznivcov. "V Rusku žije 147 miliónov ľudí. Nechcem ich nijako nahnevať, keďže neviem, aký zmysel pre humor majú. Z nikoho sa nevysmievam, ale musel som z textu odstrániť pár vecí, aby bol viac politicky korektný. A túto politicky korektnú verziu som aj zverejnil," vyhlásil.

Viac o videoklipe: Podväzky, luxus aj zvrhlé nevesty. Robbie Williams si v novinke uťahuje z Rusov

Spajskám sa ospravedlnil za roky starý vtip

Ďalšou zaujímavosťou v súvislosti so spevákom je jeho ospravedlnenie sa členkám skupiny Spice Girls za jeden starý vtip. "Počas turné našej skupiny Take That som uvádzal jednu pesničku so slovami, že som rád, že som v nej. A že som bol rád aj v štyroch z piatich členiek Spice Girls. Bol to vtip, ktorý ale zašiel priďaleko." Bulvárne médiá totiž potom prepierali nielen túto hlášku, ale snažili sa vypátrať, ktorá z pätice dievčat je tou "nedotknutou".

"Rád by som sa za tieto slová ospravedlnil dievčatám a ich manželom a priateľom. Viem, že niektorých z nich môj vtip nepotešil," uviedol Robbie Williams počas nedávneho rozhovoru v jednom austrálskom rádiu.

Robert Peter Williams sa preslávil ako člen spomínanej skupiny Take That, ktorú v roku 1995 opustil, aby sa mohol venovať sólovej kariére. Dosiaľ vydal desať sólových štúdiových albumov, pričom zatiaľ naposledy ponúkol kompiláciu Under The Radar Volume 1 (2014). Po úspešných rokoch, počas ktorých sa v rodnej krajine stal najlepšie predávaným britským sólovým interpretom, sa do Take That vrátil a s formáciou vydal album Progress (2010), no po následnom turné skupinu opäť opustil.

Zdroj: SITA, DigitalSpy.com, leh

Súvisiaci interpreti: Robbie Williams