Čo všetko obnáša propagácia a PR hudobných projektov, koncertov a albumov? Aké sú novinky v social media s dôrazom na prostredie hudby? Tieto a ďalšie témy budú predmetom vzdelávacích podujatí LALA Experience v Košiciach (9.11.) a Prešove (10.11.), kde o nich prídu porozprávať ľudia, ktorí spolupracovali s IMT Smile, Chiki Liki Tu-a či Vecom.
Svoje skúsenosti a poznatky budú zdieľať zaujímaví rečníci - PR manažér Edo Kopček, ktorý za posledných desať rokov spolupracoval s kapelami ako Komajota, IMT Smile, Nocadeň, Frequency alebo Chiki Liki Tu-a, ďalej špecialista na online kampane a sociálne siete Martin Kukoľ, ktorý je tiež manažérom skupiny Walter Schnitzelsson, či zástupcovia organizácie SOZA, ktorí sa budú venovať téme autorských práv. V diskusii vystúpi tiež Martin Višňovský, basgitarista a spevák kapely Chiki Liki Tu-a. Súčasťou prešovského podujatia bude koncert slovinskej skupiny Koala Voice, ktorý bude nasledovať po diskusii. Vstupné je v oboch mestách symbolické - tri eurá.
Iniciátorom vzdelávacích aktivít je občianske združenie LALA Slovak Music Export, ktorého pracuje na tvorbe dlhodobej koncepcie podpory slovenskej nezávislej hudobnej scény doma aj v zahraničí. Organizácia sa zaslúžila napríklad o vydanie unikátnej kompilácie Ostrov hudby a uzavrela partnerstvá s festivalmi ako Budapest Showcase Hub, MENT Ljubljana, Nouvelle Prague či Waves Vienna, ktoré podporujú intenzívnejšiu výmenu a spoluprácu slovenskej scény s okolitými krajinami. Partnermi vzdelávacieho projektu LALA Experience sú Slovenský ochranný zväz autorský (SOZA) a Creative Europe Desk Slovensko.
Informácie a foto redakcii Hudba.sk poskytol Alexander Čerevka za LALA Slovak Music Export.
Foto: Ondrej Koščík