Skupina Komajota, ktorá nedávno ohlásila vydanie nového albumu Druhé Slnko, prekvapila fanúšikov živým vysielaním zo svojho nahrávacieho štúdia. Pol druha hodinovú reláciu si muzikanti sami moderovali, komunikovali online s fanúšikmi a hrali pesničky v úpravách pre syntetizátory, ktoré si od nich žiadali diskutéri v komentároch na facebookovom alebo youtube kanáli.

Improvizovaný live stream z multimediálneho priestoru a štúdia Umpax poňala trojica muzikantov Martin Husovský, Stano Čorej a Mišo Kráľ v odľahčenom štýle. Pri tom spomínali na začiatky aj náhodné momenty zo svojej hudobnej kariéry. Ako prvá slovenská kapela takýmto nápadom podporuje vydanie svojho nového albumu.

"Bol to adrealín a veľká sranda. Takto vysielame dlhodobo hudobnú reláciu Svelá hodinka, no prvýkrát som bol moderátorom aj účinkujúcim zároveň. Nemyslím si, že je dnes problém spraviť vysielanie na internete a to chceme ľuďom a kapelám ukázať. Všetko sa bude uberať touto cestou. Stačí sa pripojiť na náš stream a my prídeme do vašej obývačky. Bolo to fajn a radi si to zopakujeme," pochvaľuje si vysielanie frontman Martin Husovský.

Vysielanie malo jemne nastavenú dramaturgiu a hlavnou témou bolo vydanie albumu Druhé Slnko a výročie desiatich rokov od založenia Komajoty. Kapelu hlavne tešia pozitívne reakcie na túto aktivitu. "Páči sa mi takáto interakcia v zmysle toho, že nám napíše fanúšik, aby sme mu zahrali Dve muchy. Nájde si čas, sleduje vysielanie, napíše nám do komentu, dá like a to ťa poteší. Je to intimita internetu, ktorú radi zdieľame s našimi fanúšikmi," dodáva líder Komajoty.


Kapela vníma Druhé Slnko ako malú oslavu nového, obohateného prístupu a myslenia. Takisto je akousi bodkou za poslednými piatimi rokmi kontinuálnej práce, kedy vyšli single podporené videoklipmi, internetovou a mediálnou prezentáciou. Dve muchy, Most, Január, Do tla, Everybody dies alone, Schody, Krížové pravidlo a Dym tvoria viac ako polovicu albumu, ktoré už fanúšikovia poznajú. K nim ešte pribudnú ďalšie.

Komajota nezvolila cestu crowdfundingu, ale regulérneho predpredaja cez svoju stránku komajota.sk. Priaznivci tejto prešovskej formácie si môžu namixovať vlastný balíček, ktorý obdržia krátko pred Vianocami. Veľkou výhodou je platobná brána, ktorá poskytuje širokú škálu možností platieb od klasických platobných kariet až po bitcoin. Dokonca môžete pozvať členov Komajoty na virtuálnu kávu alebo s nimi absolvovať unplugged koncert vo vlastnej obývačke za inak nedostupnú cenu.

Prečítajte si: Nevedeli sme, či má CD ešte zmysel, tvrdí Martin Husovský z Komajoty

Redakciu Hudba.sk informoval Edo Kopček, PR manažér Komajoty.

Foto: Peter Janus

Súvisiaci interpreti: Komajota