Universal Music Group sa stala najväčšou hudobnou spoločnosťou za rok 2007, keď presvedčivo porazila všetkých svojich konkurentov, najmä vďaka svojej dominancii v USA.

Momentálne štyri najväčšie hudobné spoločnosti na trhu sú Universal Music Group, Sony - BMG, EMI Group a Warner Music Group.

Podľa Nielsen SoundScan, mala Universal Music Group 31.9% celkového podielu na trhu v roku 2007 a viedla aj v predaji albumov, katalógov a v predaji digitálnych skladieb skončila na prvom mieste spolu s Warner Music Group.

Nezávislé nakladateľstvá zaznamenali oproti minuloročným 12.61% z podielu na trhu určitý nárast, keď tohtoročný podiel predstavoval 13.48%.

Sony a BMG po spojení dosiahli 24.97% z podielu na svetovom trhu, ale individuálne to bolo len 13.86% pre Sony a 11.11% pre BMG. Individuálne sa tak aj Sony aj BMG nachádzajú až za Warner Music Group, ktorá získala 20.28% z trhu. Vydavateľstvo EMI sa v roku 2007 ocitlo až na konci rebríčka, keď získalo len 9.37% z podielu na trhu.

Celkový podiel na trhu pre vydavateľstvá v roku 2007 bol teda nasledovný:

Universal Music Group 31.9%
Warner Music Group 20.28%
Sony 13.86%
Nezávislé nakladateľstvá 13.48%
BMG 11.11%
EMI 9.37%

Najlepšie predávaný album od Universal Music Group za rok 2007 bol od Fergie 'The Dutchess'.
Najlepšie predávaný album od Warner Music za rok 2007 bol od Josha Grobansa 'Noel'.
Najlepšie predávaný album od Sony za rok 2007 bol od Alicie Keys 'As I Am'.
Najlepšie predávaný album od Nezávislých nakladateľstiev za rok 2007 bol od Eagles 'Long Road Out Of Eden'.
Najlepšie predávaný album od BMG za rok 2007 bol od Daughtry 'Daughtry'.
Najlepšie predávaný album od EMI za rok 2007 bol 'High School Musical 2'.

Zdroj : undercover.com.au