Na obrazovkách amerických televízií sa čoskoro objaví séria reklamných spotov na propagáciu slávnostného udeľovania cien Grammy, ktoré sa uskutoční 8. februára. Popri menách ako Stevie Wonder, Lil Wayne, Rihanna a Lenny Kravitz je jej prekvapujúcim účastníkom aj Thom Yorke z kapely Radiohead.
Vizuálnu časť kampane tvoria tváre hudobníkov poskladané z názvov a úryvkov textov zo skladieb, ktoré ich hudobnú kariéru a život najviac ovplyvnili. Na tvári Thoma Yorkea (viď. obrázok č.2) dominujú nápisy Unravel (Björk), Ashes to Ashes (David Bowie), Tumbling Dice (The Rolling Stones), Six Days (DJ Shadow), či Bittersweet Symphony (The Verve). V samotnom spote budú tieto názvy a slová prezentované vo forme animácie, v ktorej z nich bude napokon vyskladaná tvár umelca. Počas animácie interpret rozpráva o hudobných žánroch a hnutiach, ktoré ho počas ovplyvnili.
"Všetci máme nejakú skladbu, ktorá nás inšpiruje, dodáva nám silu, alebo nás robí šťastnejšími - hudbu, ktorá ťa robí človekom, ktorým si. Táto kampaň oslavuje vplyv, ktorý má hudba na každého z nás a kladie nám otázku: Robíme my skvelú hudbu alebo skvelá hudba robí nás?" - vysvetľuje Rob Schwartz z reklamnej agentúry TBWA\Chiat\Day, ktorá kampaň navrhla. Neobvyklý prístup k prezentácii Grammy by mal pomôcť prinavrátiť záujem o vyhlasovanie výročných ocenení, ktorého sledovanosť v posledných rokoch klesala.
Podľa hovorcu Grammy bol každý zo zúčastnených umelcov požiadaný o uvedenie 10-20 skladieb. Kuriozitou tak je, že sa v kampani objavili aj mená, ktorých kvality predstavitelia Národnej akadémie nahrávacích umení a vied Spojených štátov amerických, tvoriaci hodnotiacu porotu Grammy, v histórii tohto najprestížnejšieho hudobného ocenenia nikdy nedokázali oceniť. Ukážkovým príkladom je práve Björk, ktorá bola na cenu Grammy celkovo nominovaná 13-krát, no ani raz ju nezískala.
Zdroj: Nme.com, Adweek.com
Súvisiaci interpreti: Thom Yorke