Viac Američanov minulý rok kupovalo digitálnu hudbu, počet predaných kompaktných diskov však prudko klesol. Uviedla to spoločnosť NPD Group zaoberajúca sa prieskumom trhu vo svojej výročnej štúdii o amerických spotrebiteľoch.
Pokles záujemcov o CD "sa znížil vo všetkých demografických skupinách, hlavne však medzi tínedžermi a spotrebiteľmi vo veku 50 a viac rokov," uvádza NPD. "Nárast plateného internetového nákupu je pozitívnym vývojom pre priemysel, aj keď nie všetci bývalí nákupcovia CD sa obracajú na digitálnu hudbu," dodal analytik NPD Russ Crupnick.
Podľa spoločnosti bolo minulý rok o 13 miliónov kupcov hudby menej v celých Spojených štátoch ako rok predtým. Pokles hudobného predaja sa prejavil najviac v 19-percentnom poklese nákupu kompaktných diskov. Hlavný dôvod, ktorý v tejto súvislosti uviedli spotrebitelia, je finančný, keďže CD sú podľa nich drahé.
--
Zdroj: SITA