Stalo sa tak uplynulú sobotu. Niekoľko mesiacov nebolo o husľovom virtuózovi Jánovi Berkym Mrenicovi ml. takmer vôbec nič počuť. Po smrti svojho otca Jána Berkyho Mrenicu st. sa na čas utiahol a na folklór dokonca na chvíľu aj zanevrel. V sobotu, 4. apríla 2009 a tiež aj o deň neskôr však opäť vystúpil na javisko a spolu s tanečným súborom Čarovné ostrohy – Atašé postavili na nohy celé hľadisko bratislavského Istropolisu.
Cieľom bolo spojiť folklór s moderným umením, čo sa im nakoniec podarilo aj za pomoci hudobníkov ako Marcel Buntaj, Juraj Burian, či Martin Gašpar. Vznikla tak unikátna hudobno–akusticko–tanečná šou, v ktorej tanečníci vystúpili nielen v ľudových krojoch, ale napríklad aj v kožených kostýmoch. Vyše 30 tanečníkov spolu s 24-členným orchestrom tak vytvoril nádherné predstavenie plné emócií a netradičných "hudobných nástrojov" ako napríklad PVC fľaše, palice, timpany, či ozembuchy.
Dôkazom bol aj neutíchajúci potlesk, ktorý začal už krátko pred koncom predstavenia a trval asi 10 minút. "Je to úžasný projekt. Radi by sme ho predstavili aj mimo Slovenska. Na to sú však potrebné financie," vyslovil želanie Berky Mrenica ml. Ako bonus v šou vystúpil český pesničkár Vlasta Redl.
Práca na projekte Berkymu dodávala silu prekonať žiaľ za svojím otcom.
"Pomohlo mi to po tých ťažkých chvíľach, ktoré som zažil v rodine, neplánovanú a nechcenú medializáciu, chaos a zmätky čo okolo mňa nastali. Dokonca som tak trochu aj zanevrel na folkór a všetko okolo neho ma nasrdilo, ale chcelo to čas," uzavrel svoje vyznanie Berky Mrenica ml.
Informácie a obrazový materiál poskytol redakcii Hudba.sk Vladimír Kroupa.
Súvisiaci interpreti: Vlasta Redl