Necelé dva týždne zostávajú do začiatku 15. ročníka festivalu Bažant Pohoda 2011 (7. - 9. 7.). Tím Agentúry Pohoda sa v pondelok 27. júna presunie na trenčianske letisko, kde naň čakajú posledné dni príprav. Ešte predtým sa uskutočnilo posledné predfestivalové stretnutie s novinármi, na ktorom zástupcovia festivalu a jeho partnerov poskytli množstvo praktických informácií.
"Napriek tomu, že sme tam, kde sme - že partnerov máme dosť - stále je to asi najťažšia práca. Presvedčiť niekoho, že je dobré do toho festivalu niečo investovať, aby sme to my potom mohli dobre minúť,” povedal Kaščák pre Hudba.sk. "Ostatné veci sú skôr také zaujímavé výzvy. Napríklad keď dostaneme zložitý rider alebo keď máme zložitú stavbu, to posúva nás všetkých a tú náročnosť ani nevnímame, lebo je zaujímavé sa do tej situácie vôbec dostať. Pri získavaní partnerov je to o presviedčaní - že je to dobré, že sa to tým firmám oplatí a že to proste stojí za to. Vďaka týmto peniazom môžeme držať cenu lístka na prijateľnej úrovni a môžeme si dovoliť aj rožširovať služby."
"Pre nás sú partneri dôležití, hoci v minulosti sme uvažovali aj o tom, že by sme fungovali bez partnerov a že by sme to všetko postavili len na lístkoch. Ale v takom prípade by sa ten festival musel zmeniť, musel by sa zmenšiť a okresať v mnohých veciach a neviem ako by to vnímali ľudia. Možno práve tí, ktorí najviac kritizujú, že máme komerčných partnerov, by zrazu boli tými, ktorí by najviac kritizovali, že sme zvýšili cenu lístka..." dodal šéf Pohody.
Generálny partner Zlatý Bažant zastreší opäť nielen hlavný Bažant stage a Bažant Kinematograf, ale prinesie pre návštevníkov aj rôzne benefity. Ešte pred štartom festivalu napríklad vyškolí personál nápojových centier, aby mali čapované nápoje najvyššiu možnú kvalitu. Tento rok sa bude niesť aj v znamení novinky Bažant Radler, na ktorý sa podľa ohlasov na sociálnych sieťach teší množstvo návštevníkov festivalu. Okrem toho pripraví Bažant stan s plážovým barom, nealko veterán, tankové pivo Zlatý Bažant či možnosť zakúpiť si pivo cez SMS, ktorá sa osvedčila už vlani. V rámci programu Pite rozumne dajú IQ hliadky návštevníkom možnosť otestovať sa alkotestermi.
Mobilný operátor Telefónica Slovakia ponúkne návštevníkom informačný SMS servis, programový reminder, mobilného festivalového sprievodcu či tri nabíjačkárne telefónov. Okrem toho postaví na trenčianskom letisku O2 Svet, priestor pre oddych a regeneráciu. Medzi hlavnými partnermi festivalu je aj Slovenská sporiteľňa, s ktorou začali organizátori spolupracovať už vlani, no tento rok bude jej účasť na letisku ešte výraznejšia. Banka zastreší otvorenú Arénu Slovenskej sporiteľne, zabezpečí na festivale dva bankomaty (vlani návštevníci počas troch dní vybrali vyše 200 tisíc eur) a ponúkne aj novú službu SPOROdepozit - špeciálnu úschovňu priamo v centre festivalu, kde bude možné uložiť si cennosti na krátku dobu počas návštevy koncertu obľúbenej kapely.
Ďalšie festivalové scény budú zastrešovať Nay, Dobrá krajina a Rádio_FM. Nay Tanečný dom je obľúbené miesto plné tanečných workshopov, v Dobrej krajine sa bude debatovať o zaujímavých témach a v Rádio(aktívnej) zóne_FM budú môcť diváci sledovať živé rozhlasové vysielanie. Partnerom energie Bažant Pohody 2011 bude spoločnosť Slovnaft, ktorá bude dodávať palivo pre dieselové generátory festivalu počas celého trvania programu, pre automobilistov zase pripraví služby na parkovisku – umývanie okien a vysávanie interiéru.
S Michalom Kaščákom sme sa v krátkej debate po skončení tlačovej konferencie rozprávali aj o zvýšení ceny parkovného, ktoré bude stáť na mieste dvakrát viac ako vlani. "Parkovisko nás každý rok stojí viac - sú tam SBS-kári, je tam viac svetiel, sú tam záchody, brigádnici, ktorí sa o to starajú, ploty, unimobunky a tak ďalej. Cenu sme oproti minulému roku zvýšili o dve eurá (z 5 na 7 eur), takže to nie je zásadné zvýšenie. Ide o predpredajovú cenu. Naopak, cenu na mieste sme zámerne zvýšili výrazným spôsobom - oproti minulému roku sme ju zdvojnásobili z 10 na 20 eur, pretože chceme, aby sa gro lístkov predalo v predpredaji, nič iné za tým nie je. Prvý dôvod je, že nám to uľahčí nastavenie priestoru parkoviska a za druhé to veľmi urýchli prístup ľudí na letisko. Minulý rok ten rozdiel v cene v predpredaji nebol až taký výrazný a tak si to veľa ľudí nechávalo až na miesto - tam dochádza k predávaniu, vydávaniu, čakaniu a tým pádom vznikali oveľa väčšie kolóny. Teraz je predaných už trikrát väčší počet parkovacích lístkov v predpredaji ako minulý rok, čiže sa nám ukázalo, že na to ľudia zareagovali. Sme radi, nejde o tých 20 eur, ale o urýchlenie parkovania na festivale."
"Ďalší dôvod pre zvyšovanie ceny parkovného je aj ekonomicko-ekologický - myslíme si, že je dobré, keď napríklad štyria ľudia idú jedným autom a nie dvoma. Oni si tak podelia náklady na parkovanie a my zase šetríme miesto na parkovisku. Plus samotné parkovné odstrašuje všetkých dedinčanov a Trenčanov, ktorí sa kedysi chodievali na festival previezť a pozrieť sa, ako to vyzerá, a mysleli si, že niečo z parkoviska uvidia. A aj z návštevníkov festivalu nám vlani na parkovisku odpadli všetci Trenčania, pretože je to pre nich drahý luxus - chodia buď mestskou hromadnou dopravou, na bicykloch alebo pešo."
"V zahraničí je tiež v súčasnosti trend znižovania automobilovej dopravy na festivaloch a využíva sa špeciálna hromadná doprava. My sme v tomto roku uviedli mimoriadne príjemné ceny špeciálnej dopravy, ktoré boli vyslovene dotované nami. Miesta v autobusoch alebo vo vlakoch sme predávali tak, že dopravcovi ešte doplácame za každého človeka nejaké peniaze, aby sme čo najviac ľudí dostali na festival a z festivalu práve takýmto spôsobom. Zjednodušuje to totiž nielen nároky na parkovisko ale aj na kyvadlovku a ďalšie veci. Preto sa snažíme špeciálnu dopravu tlačiť aj tento rok, ale stále to nefunguje tak, ako by mohlo. Najmä vzhľadom na to, že ide o spoje, ktoré sú lacnejšie ako bežné spoje z iných miest, dovezú ľudí priamo na festival a po jeho skončení ich pred hlavným pódium naložia a odvezú domov," povedal šéf Pohody na margo nízkeho záujmu o špeciálne spoje. Zároveň dodal, že predpredajové lístky na špeciálnu dopravu ako aj na parkovné budú v predaji aj po vypredaní vstupeniek na festival. Aktuálny prehľad špeciálnych spojov na Bažant Pohodu nájdete na stránkach siete Ticketportal.
S motiváciou presadzovania špeciálnej dopravy súvisí aj snaha o čo najekologickejšiu organizáciu akcie s 30-tisícovou návštevnosťou. O čistotu areálu sa bude znovu starať spoločnosť
Partnerom festivalu je aj Slovenský hydrometeorologický ústav, ktorý bude mať priamo na trenčianskom letisku svoj tím. Ten bude pripravovať nielen niekoľkokrát denne predpovede počasia pre Trenčín, ale aj brífingy pre všetkých dodávateľov festivalových stavieb. O technický dozor nad nimi sa postarajú spoločnosti Neo Domus a Ústav súdneho inžinierstva Žilinskej univerzity. Sitel a Metoo.sk zabezpečia kamerový systém, ktorý by mal prispieť k väčšej bezpečnosti. O návštevníkov sa bude tento rok starať vyše 1000 dobrovoľníkov, o ich vybavenie sa postará Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku v rámci Európskeho roka dobrovoľníctva.
Samotní návštevníci sa môžu tešiť aj na ďalšie vymoženosti od menších partnerov festivalu – značka Pringles prinesie športový park s kolotočmi, ale aj adrenalínovými atrakciami, Slovenská pošta bude rozdávať a zadarmo posielať špeciálne festivalové pohľadnice, Kofola bude vypravovať vláčik, vďaka ktorému budú pre návštevníkov pohodlnejšie presuny medzi scénami, Wrigley’s ponúkne žuvačky zo série 5, Daylong poskytne opaľovacie krémy, jazyková škola Empire jazykovú poradňu a ukážkové hodiny angličtiny, nielen pre dospelých, ale aj v detskom parku. Automobilka Peugeot zabezpečila nielen automobily pre organizačný štáb festivalu, ale na trh priniesla aj špeciálnu limitovanú sériu Peugeot 206+ Pohoda. Pre návštevníkov pripravila automobilka vlastnú expozíciu a súťaž o Peugeot 206+ na celé leto.
Coffee&Co bude rozdávať kávu pri piatkovom a sobotňajšom vítaní slnka, Zoznam.sk postaví internet pavilón a zabezpečí wi-fi pripojenie v centre areálu, Curaprox bude vyučovať, ako si správne čistiť zuby a poskytne aj zubné kefky, Zanussi zariadi festivalovú domácnosť s chladničkami a mrazničkami, kde si budú môcť návštevníci uskladniť svoje zásoby, a časopis .týžden tradične zastreší festivalový magazín aj festivalový denník .deň. V stane SACR sa nájdu tipy na najzaujímavejšie miesta Slovenska, ale aj Čiech, v HN Clube budú návštevníci mať dokonca možnosť nájsť si zamestnanie.
"Vždy sa snažíme, aby bol festival bezpečný, komfortný a ponúkol návštevníkom nielen kultúrne zážitky, ale aj príjemne prežité dni na trenčianskom letisku," hovorí Veronika Vrabcová, riaditeľka partnerstiev (partnership director) v Agentúre Pohoda. "Veríme, že sa nám to aj vďaka našim partnerom opäť podarí."
Informácie a foto pre Hudba.sk poskytol Mário Gešvantner, PR manažér festivalu Bažant Pohoda. Aktuálne informácie o prípravách 15. ročníka festivalu Bažant Pohoda nájdete na www.pohodafestival.sk.
--
Foto: Igor Daniš - Hudba.sk