Slovenský spevák a skladateľ Karol Mikloš zverejnil svoj ďalší singel avizujúci septembrový album, ktorý bude prvýkrát v jeho kariére celý v slovenčine. Retrospektívna pieseň prekypujúca emóciami sa zásluhou textára Pavla Bartoša (Pavlovitz) vracia na bratislavské ulice deväťdesiatych rokov.
"Začiatok našej spolupráce bol veľmi prozaický. Pavol dnes žije neďaleko Bardejova a prišiel si pozrieť náš koncert v bardejovskej Bašte, aby si zaspomínal na časy piesne Tomorrow. Po koncerte poslal po bubeníkovi CD svojho projektu Pavlovitz, ktoré sme si na druhý deň pustili v dodávke po ceste na ďalší koncert. Okamžite ma zaujal slovník a spôsob jeho textovania a napadlo mi napísať mu, či nemá niečo v šuflíku," približuje Karol Mikloš zrod spolupráce s autorom textu Pavlom Bartošom.
"O pár dní mi poslal text Bratislavských mostov a v priebehu pár hodín vznikla pieseň, ktorú vnímam ako akýsi návrat na bratislavské ulice práve v časoch vydania piesne Tomorrow. Naše spoločné nadšenie z toho momentu vyústilo do spolupráce, ktorá významne ovplyvnila a urýchlila tvorbu nového albumu. Jeho texty boli pre mňa inšpiráciou a zároveň náučným materiálom o tom, ako sa dá ku slovenčine pristupovať, pričom piesne s jeho textami vnímam na albume ako ťažiskové," objasňuje spevák a skladateľ.
Inšpirácia Ursinym, Frešom a spomienkami na starú Bratislavu
"Spoločná tvorba s Karolom prišla nečakane, tak ako aj text tejto piesne. Po koncerte v Bardejove ma istým spôsobom naštartoval oslovením na spoluprácu, počas covidu som nepísal skoro vôbec. Keď som začínal prvé verše, v podvedomí som myslel na Ursinyho a Freša, moje najobľúbenejšie postavy našej hudby. Dežova pieseň išla pred pár minútami v rádiu. Pospájalo sa mi to s mojimi bratislavskými zážitkami, kým som tam žil, s Dunajom, s krčmou pred Dežovým panelákom, s Petržalkou. V jednej slohe boli ich mená aj zakomponované, ale to mi neprešlo (smiech). V tej piesni cítim leto," hovorí o spolupráci Pavol Bartoš.
Nahrávka vznikla v Karolovom domovskom štúdiu Men at Sound v Trenčíne za zvukárskej asistencie Matúša Homolu a postarali sa o ňu členovia Karolovej koncertnej kapely – Alexander Salviany (bicie), Roman Hlubina a Andrej Petrovič (elektrické gitary) a Peter Brhlík (basová gitara). O éterické vokály v závere skladby sa postarala speváčka Lotta, vlastným menom Dagmar Mišíková, ktorá v roku 2021 vydala pôsobivý sólový debut Seafarer a známa je aj zo spolupráce na textoch pre skupinu Fallgrapp. Mastering si vzal na starosť Tomáš Karásek v štúdiu gargle and expel v Prahe.
Pieseň vyšla spolu s atmosférickým ilustračným videom zostaveným zo starých záberov použitých vo videoklipe k singlu Tomorrow (réžia: Braňo Špaček), ktorý v roku 1997 vznikal práve v Bratislave a dokresľuje retrospektívny charakter piesne. Fotka z obalu (autorka: Barbora Skalníková) pochádza zo septembrového koncertu v klube Pink Whale na dunajskom nábreží.
Pieseň Bratislavské mosty vychádza na značke Gregor Agency – G.A. Records a je dostupná na všetkých digitálnych platformách. Spolu s prechádzajúcimi singlami Nevieš, čo ti hovorím a Opačným smerom sa táto skladba objaví na albume Nočné vlaky, ktorý vyjde 13. septembra.
Redakciu Hudba.sk informoval Róbert Gregor z Gregor Agency. Správu sme upravili.