Pesničková súťaž Eurovízia potvrdila svoje postavenie najväčšej televíznej hudobnej akcie na svete. Podujatie v roku 2025 sledovalo 166 miliónov divákov v 37 krajinách, uviedli organizátori.

Tohtoročný 69. ročník vo švajčiarskom Bazileji prilákal o tri milióny divákov viac ako minuloročná súťaž vo švédskom Malmö, uviedla Európska vysielacia únia (EBU). Únia uviedla, že Eurovízia zaznamenala výrazný nárast účasti mladých ľudí, keď si ju naladilo rekordných 60 percent divákov vo veku 15 až 24 rokov.

Vo finále 17. mája zvíťazil 24-ročný Rakúšan JJ, vlastným menom Johannes Pietsch, so skladbou Wasted Love, v ktorej sa miešajú elektronické beaty s opernými vokálmi.

Prečítajte si viac: Pop opera opäť triumfovala nad politikou. Eurovízia sa vďaka "džej-džejovi" sťahuje do Rakúska

"Tohtoročná pesničková súťaž Eurovízia opäť ukázala svoju mimoriadnu silu spájať milióny ľudí na rôznych kontinentoch prostredníctvom radosti z hudby a spoločnej oslavy," povedal riaditeľ Eurovízie Martin Green.

Hlasovalo sa v 146 štátoch. Najviac divákov mimo Európy sa zapojilo v Spojených štátoch, Kanade, Mexiku, Spojených arabských emirátoch a v Juhoafrickej republike. Podiel divákov vo Fínsku a vo Francúzsku (40 percent) bol najvyšší v histórii Eurovízie. Najvyššia priemerná sledovanosť bola v Nemecku s 9,1 miliónmi divákov. Ide o najlepšie čísla od roku 2016, uviedla EBU.

Na Instagrame bolo zaznamenaných 969 miliónov zobrazení a na TikToku 748,5 milióna zhliadnutí. Po víťazstve JJ sa na budúci rok bude podujatie konať v Rakúsku.

Mimochodom, Slovensko patrilo medzi nesúťažiace krajiny s najvyšším podielom hlasujúcich k počtu obyvateľov. Zrejme za to môže fakt, že Českú republiku reprezentoval slovenský spevák Adam Pavlovčin alias ADONXS.

Zdroj: TASR (Hudba.sk edit)