Mladí a nádejní interpreti majú veľké šťastie, že existujú súťaže ako Coca - Cola Popstar. Pod okom skutočných odborníkov sa tak každoročne domáca hudobná scéna obohatí o nejaké nové meno.

Mladí a nádejní interpreti majú veľké šťastie, že existujú súťaže ako Coca - Cola Popstar. Pod okom skutočných odborníkov sa tak každoročne domáca hudobná scéna obohatí o nejaké nové meno. Minulý rok však bola situácia výnimočná. Porota určila hneď dvoch víťazov a obom do roka a do dňa vydala nové albumy. Najskôr sa prezentovala Zuzana Smatanová a momentálne prichádza na rad Peter Adamov. Je veľmi ťažké hodnotiť jeho hudobnú minulosť, keďže žiadnu nemá. Poslucháč sa musí odraziť iba od singlov, ktoré sa objavia v rádiách a podľa nich sa rozhodnúť, či si album kúpiť, alebo nie.
Peter Adamov prichádza z veľmi náročným albumom. Po prvom vypočutí sa hlavou preháňa otázka, či je na scéne potrebný ďalší Robo Opatovský, hoci o niečo lepší. Táto myšlienka je však čoraz menej intenzívnejšia s ďalším a ďalším počúvaním albumu. Po čase už poslucháč začne aj chápať, prečo Adamov získal takú prestíž, že sa stal nečakane druhým víťazom vyššie spomínanej súťaže. Mená ako Peter Graus, Tomáš Zubák, Marián Kachút, či ďalšia z víťaziek spomínanej súťaže Misha, ktorá sa predstavuje v jednom skvelom duete, sú už akousi prvou zárukou kvality. Na Adamov album si však treba zvyknúť. Už som spomínal, že je veľmi náročný a na jeho zvládnutie treba čas. Samozrejme, ak ho nechce niekto okamžite zaškatuľkovať medzi spevákov s pekným výzorom, ktorý si na ňom postaví svoju kariéru. Takéto zmýšľanie by bolo pri tomto objave hriešne. I pesničky Nechcem od teba újsť a Lietanie, ktoré sa objavujú v rádiách neboli najšťastnejším riešením na hity. Respektíve boli, pretože spolu so záverečnou skladbou Keď všetko končí sú na albume jednoznačne najhitovejšie, ale album ponúka i množstvo omnoho kvalitnejších a hlavne umelecky silnejších kompozícií. Či už ide o spomínaný duet s Mishou Len tak, alebo o fantastickú baladu La vita é bella, ktorá je poctou talianskému režisérovi a hercovi Robertovi Benninimu. Hoci, keby to nebolo uvedené v booklete, tak na to prídu iba zarytí fanúšikovia Benniniho eposu Život je krásny, pretože pesnička je o niečom celkom inom ako o pocte hercovi.
Priznávam, že Peter Adamov mi ako spevák príliš nesedí. Ale je to vec názoru. Nehrozí, že by sa jeho CD denne krútilo v prehrávači, hoci priznávam, že keď som ho tam vsunul prvý raz, ohrialo sa tam poriadne dlho. A to najmä kvôli textom. To, čo Adamov prezentuje na svojom albume, to hádam ani nie sú klasické pesničkové texty, ale nádherné básne. Prostredníctvom nich dokáže spevák vypovedať všetko zo svojho vnútra a robí to veľmi profesionálnym spôsobom. To môže byť trochu problém, pretože uznajme si, kto sa dnes zamýšľa nad tým, o čom je text. A práve náročne Adamove texty môžu spôsobiť to, že sa rádiá budú jeho tvorbe brániť. Ibaže by to bola škoda, pretože práve texty sú tým, čo je na Petrovi najlepšie. Klobúk dolu.
Po hudobnej stránke je to už trochu horšie. Drvivá väčšina pesničiek je pomalých a to miestami navádza dojem, že sú všetky rovnaké. V každom prípade sa však tento album vyplatí vypočuť. Na domáce pomery je prekvapivo znesiteľný. A ak už poslucháč začne študovať booklet, doporučujem po prečítaní všetkých textov (ano, treba ich aj čítať a nie kvôli tomu, že by Petrovi nebolo rozumieť, ale preto, že sú unikátne) neprehliadnuť záverečnú stranu, kde sa nachádza originálne a strašne dlhé poďakovanie pre mnohých ľudí. A keďže sa dnes už nenosí, aby sa na CD objavovali aspoň stručné profily aspoň začínajúcich interpretov, v Petrovom prípade sa i vďaka tomuto poďakovaniu môže o ňom poslucháč dozvedieť veľmi veľa.

Vydavateľstvo: Sony Music/Bonton, 2004
Celkový čas: 48:40

01. Nechcem od Teba újsť