Skupina Fleetwood Mac prešla v poslednom období rôznymi krízami a metamorfózami. Na bostonskom koncerte sa objavila pôvodná zostava zo 70-tych rokov, v ktorej chýbala jedine Christine McVie.

Skupina Fleetwood Mac prešla v poslednom období rôznymi krízami a metamorfózami. Na bostonskom koncerte sa objavila pôvodná zostava zo 70-tych rokov, v ktorej chýbala jedine Christine McVie. O to jednoznačnejšie sa ako skutoční frontmanmi prejavili Lindsey Buckingham a Stevie Nicks. Druhú líniu zabezpečovala rytmika s kapelníkom Mickom Fleetwoodom za bicími a Johnom McVie na basgitare. Pôvodné kvarteto z prítmia pódia dopĺňali ešte ďalší siedmi hudobníci a vokalistky.

Hudba Fleetwood Mac stojí na autorskom potenciáli oboch spevákov, ale ťažko odmysliteľnou ingredienciou zvuku skupiny je bubnovanie a samotná prítomnosť osobnosti Mikea Fleetwooda. Jeho hráčsky rukopis nie je rozdrobený na množstvo ornamentov, ale vďaka jasnej koncepcii určuje skladbám ich výraz a neraz aj výsledný tvar. Lindsey Buckingham je ako gitarista podobne rytmicky pregnantný – zvlášť vo svojej brilantnej technike fingerpicking - a naviac disponuje schopnosťou vygradovať v sólových pasážach svoju hru, ale aj celú kapelu do exaltovaných polôh. Buckinghamovým temne lyrickým protikladom je speváčka a autorka Stephanie Nicks (Lindsey a Stevie spolu pôsobili už od konca šesťdesiatych rokov a členmi FM sú od r. 1974). Fenomén Fleetwood Mac funguje práve na spojení týchto troch osobností. Všetci z nich si už overili, že sólové projekty možno prinášajú viac sebarealizácie, ale nedosahujú až takú účinnosť ako pri vzájomnej spolupráci.

Repertoár sa v mnohom prekrýva s predošlým koncertným DVD Dance, na ktorom sa skupina naviac prejavuje energickejšie a speváci odvádzajú svoje remeslo síce rovnako dobre, ale s väčšou dávkou entuziazmu. Z tohto uhlu sa DVD Live in Boston javí trochu ako nezúčastnený pohľad späť do vlastných dejín. Väčšina piesní na ňom pochádza z ich klasického, amerického obdobia a z poslednej radovej plate ich zaznelo iba niekoľko. Takmer nezávisle od momentálnej kondície muzikantov, na ktorých sa už, viac či menej, ale stále zreteľnejšie prejavuje pribúdanie rokov, je zrejmé, že aj po štvrťstoročí z celého repertoáru najvýraznejšie prežaruje sila skladieb z tretej najpredávanejšej platne všetkých čias, ktorou je práve album Fleetwood Mac - Rumours.

Napriek vyššie uvedeným výhradám, treba priznať, že v priebehu koncertu sa vyskytlo viacero (rozumej „nie málo“) magických momentov, ktoré neboli docielené expresivitou prejavu, ale skôr vnútornou silou jednotlivých členov násobenou ich vzájomnou interakciou.

Bonusy: Namiesto obvyklých dokumentárnych materiálov či rozhovorov v tomto prípade rolu prídavku predstavuje tretí disk, ktorým je audio CD s desiatimi koncertnými skladbami skupiny.

Žáner: Rock (Rock, Pop, Folk)
Vydavateľstvo: Warner Music