Slovenská formácia to na domácej hudobnej scéne nemá nikdy ľahké. Samozrejme, ak kváka so žabami z toho oploteného rybníka zvaného šoubiznis, keď je každý s každým kamarát, avšak akýkoľvek iný druh je v bažine neprípustný.

Slovenská formácia to na domácej hudobnej scéne nemá nikdy ľahké. Samozrejme, ak kváka so žabami z toho oploteného rybníka zvaného šoubiznis, keď je každý s každým kamarát, avšak akýkoľvek iný druh je v bažine neprípustný. Nie, nechcem sa tým nikoho dotknúť, chcem tým len povedať, že pri tak zavedených značkách, aké má slovenská populárna hudba, je veľmi ťažké presadiť pre nejakého nováčika, zvlášť, ak vytŕča z radu.

Formácia No Gravity nie je až takým nováčikom, a na druhej strane je to tiež kapela, ktorá pochopila, že v tunajšej hudobnej branži – a tiež smerom k poslucháčom, je nutné niečím zaujať, aby si ich niekto všimol.
Nedávno sa im to podarilo miliónovým videoklipom, ktorý sa pomaly na Slovensku nemá kde vysielať, dnes je to ich nový album, ktorý má niekoľko špecifík. V prvom rade ho s kapelou produkoval David Koller, ktorý si svojho času uvedomil, že No Gravity majú zvuk, nápady, vedia hrať a dalo by sa s nimi niečo robiť. Spolupráca, ktorú by si bezpochyby prial každý druhý hudobník sa napokon stala realitou.

Rovnako, ako album The Beast Of, ktorý možno bez dlhého rozmýšľania nazvať svetovým. Pretože presne tieto parametre má produkcia, s ktorou No Gravity prišli na trh. Samozrejme, treba hneď dodať, že s takouto hudbou, nech je akokoľvek kvalitná, a verte, že je, bude veľmi ťažké preraziť na domácom trhu. Navyše, ak je jedenásť z dvanástich pesničiek naspievaných v angličtine, bude to o to ťažšie.
Avšak album The Beast Of je vskutku bez jedinej chyby a fakt, že nie komerčný, mu navyše dodáva ešte viac lesku. Všetci zúčastnení podali totiž stopercentný výkon a počuť na celkovom zvuku celej platne, ktorá je jednoducho skvelá, nech to znie akokoľvek podlizovačne. Dodávam, že na to nemám jediný dôvod.

Okrem samotného obsahu však dokáže tento projekt zaujať aj mnohými ďalšími vecami. V limitovanej edícii totiž vyšiel uzamknutý v kovovej „klietke“, a aj v edícii bežne dostupnej v obchodoch ho nájdete zabalený v plastovom obale, ktorý pripomína klietku, hoci „len“ pruhmi na plaste. Navyše, ak do prehrávača strčíte čierne CD, von ho špeciálnemu materiálu vytiahnete v úplne inej farbe.

Pre niekoho drobnosti, pre ďalšieho malichernosti, v konečnom dôsledku však dôkazom o tom, že aj na domácej hudobnej scéne vznikajú projekty so svetovými parametrami. Je len na škodu, že si ich doma nedokážeme príliš vážiť.

Distribuuje: Sony BMG Music Entertainment

01. My Dark Side
02. Running to Atlantis