Švédka Robyn je zvláštny zjav na hudobnej scéne. Nie je tak obligátne a typicky "radio-friendly", spieva o zlomených srdciach, hoci sama je šťastne zasnúbená a bez väčších ťažkostí proklamuje fakt, že dobrá hudba sa dá robiť aj bez škandálov a bohatej reklamy. Na svojom piatom albume, ktorý je vlastne skôr minialbumom s 8 skladbami dokonca tvrdí, že láska bolí, ak ju robíš správne. Našťastie to neplatí o jej hudbe, ktorú robí tým najsprávnejším spôsobom a naopak všetko, čo dokáže, je potešiť vaše uši.

V prvom rade jej však nehovorte, čo má k*rva robiť. To vie sama Robyn najlepšie a v Don't Fucking Tell Me What to Do sa o tom zmieňuje neskutočne drzo a priamočiaro. Tento jej najnovší singel, ktorý vyšiel 28. júna a je zároveň otváracou skladbou albumu nás navodí do digitálno-elektronickej atmosféry popretkávanej špecifickým hlasovým prejavom Robyn. A práve ten je jej hlavnou devízou a dôvodom, prečo si ju ťažko s niekým zameníte. Ak sa vám zdá, že z rádia začujete jemne umrnčaný hlas 12-ročného dievčatka, čo ju však ani omylom nedegraduje na túto úroveň, tak to bude zaručene Robyn.

Apropo, rádiá... Body Talk v sebe skrýva istý druh ambivalencie v zmysle vydareného albumu, no napriek tomu neprijateľného pre komerčné rádiá. Azda okrem prvého singla Dancing On My Own, ktorý je chytľavým nasledovníkom hitu 'With Every Heartbeat', alebo ľahko tanečnej 'Cry When You Get Older'.

Námetom celého nového albumu je očarenie hi-tech a robotmi, čo je zjavné, pretože väčšina skladieb pozostáva z počítačovo vytvorenej hudby, samplov a slučiek. Sú však dokonale zaranžované, čo posúva celú nahrávku na vysokú úroveň a nie len umelý hračkársky produkt elektropopovej pseudoumelkyne. Fembot ako pohľad vpred s futuristickými beatmi a podmanivým vokálom, experimentálna Dancehall Queen s reagge prvkami. Robyn má talent vyjadriť všetko potrebné aj v krátkej minutáži bez toho, aby nudila a zároveň sa jej popevky dokážu zacykliť v hlave.

V textoch nerieši nič zložité, sú skôr výplňou hudby, čo je na jednej strane mínus, no na strane druhej, Robyn nie je o filozofovaní. Je o hudobnom experimentovaní, s ktorým jej pomáhajú mená ako Röyksopp, Diplo, Klas Åhlund a Kleerup, a preto znie nahrávka rozmanito a zaujímavo. Práve Röyksopp, ktorí patria na špičku elektronickej scény, sa rozhodli spojiť sily s Robyn a ich spoločná skladba None of Dem, znie na albume ako jedna z najvyzretejších. Okrem nej majú na spoločnom konte aj známy singel 'Girl And The Robot' z albumu Junior (2009) od nórskeho dua.

Posledné dve piesne na albume sú prekvapením. Hang With Me ako akusticý šok v porovnaní so zvyškom skladieb prepchatých tanečným elektro-popom je dôkazom, že Robyn vie ako na to aj z celkom inej stránky. Romantický klavír, sláčiky a hlboko precítený spev. Album uzatvára Jag Vet en Dejlig Rosa spievaná v rodnej reči, teda po švédsky. Minimalizmus hudobnej zložky, iba atypicky zamatový hlas a a občasný výstup kláves priam kričia po označení uspávanka, no tento pokojný kúsok je len prechodom k druhej časti trilógie Body Talk. Tá by mala vyjsť 6. septembra pod názvom 'Body Talk Pt. 2' a ak je prvý diel iba chutným predjedlom, už som naozaj zvedavá na hlavný vchod. Pt. 1 svedčí o tom, že sa bude na čo tešiť.

Robyn - Body Talk Pt. 1
(Konichiwa Records, 2010)

1. Don’t Fucking Tell Me What To Do