Pathetic Hypermarket Band

Profil

  • Názov interpreta: Pathetic Hypermarket Band
  • Roky činnosti: 00's
  • Žánre: Latino, World music
  • Krajina: Slovensko
  • Mesto: Bratislava
  • Zoznam členov:
    Stano Kalman, basgitara
    Mário Polónyi, gitara, spev
    Laura Polónyiová, gitara, spev
    Julián Ratica, bicie a perkusie 

Biografia:

v útulnom prostredí drevenej krčmičky u ema nedbanlivo zahádzanej betónom stoja za mikrofónmi členovia podkultovej kántri kapely my za to nemôžeme. píše sa rok 2003, je jar. v hľadisku sa usádza zatiaľ neznámy terajší kapelník a znaleckým okom sa díva na proporcie hudobníkov. vidí tam muža. vyradí ho a takisto vyradí aj osobu, ktorá k nemu podľa zlovestných pohľadov patrí. ostávajú speváčka a basgitaristka. obe jednohlasne prijaté do novej kapely, aj keď zatiaľ neoslovené. kapelníkovmu bystrému oku uniklo, že obe predvádzajúce ženy si hneď a zaraz, skrátene hneďas povšimli prišelca, ktorý akoby im z metalového hniezda vypadol. výrazne totiž vyčnieval z davu fanúšikov (menovite tlstý arpád a papuľa joži) predstieraním, že je jeho súčasťou. budúci kapelník si práve v tej chvíli uvedomil, že potrebuje viac než dobrých hudobníkov, pretože menej je niekedy viac. 2003 v júli a v auguste koncertuje nová trojica prevažne po opustených mestských kútoch, bránach a nábrežiach. všímajú si ju pouliční hltači ohňa, predavači kožených remencov, žongléri, bezdomovci, metalisti, študenti a mafiáni. trojica natoľko podľahne nepodloženým chválam, až sa rozhodne vstúpiť do nahrávacieho štúdia a vyprodukovať 12 minút vlastnej tvorby. priamo v štúdiu sa trio rozrastie na kvarteto. novým členom kapely je vlastný syn zvukového režiséra a ujíma sa celej skupiny hudobných nástrojov zvaných perkusie. v týchto dňoch sa udatná družina začne označovať neskôr tak povestným názvom. úspech nahrávky je prekvapivý. všetci členovia o niekoľko centimetrov podrastú a pustia sa v rôznych kombináciách do húževnatého koncertovania. po opadnutí prvej vlny eufórie sa kapela po druhýkrát zatvára v priestoroch nahrávacieho štúdia a pridáva k pôvodným piatim piesňam ďalších päť. na svete je lp demo s názvom touto cestou kráčal ybaboch a spolu s bohapustým rozširovaním tohto diela vzniká nový umelecko-filozofický smer zvaný patetizmus. rady jeho stúpencov a rady fanúšikov phb sa nerovnakým premenlivým tempom rýchlo rozrastajú. 2004 v decembri, po lete nabitom koncertami koncertami na pódiách pod slnkom i pod zemou, z kapely odchádza akordeonistka a basgitaristka katka. pozostalí členovia však neváhajú a rozhadzujú siete, do ktorých sa onedlho chytia stano a soňa. navyše, z pekusionistu juliána sa pozvoľne stáva aj bubeník. zvuk kapely sa utešene rozkošatí a z jara 2005 už smelo valcuje verných i neverných poslucháčov, a tiež, neraz úspešne, členov výberových komisií na letné festivaly. 2005 na jeseň roku sa kapela opäť odhodláva vstúpiť do štúdia a šplechnúť daľšiu patetickú škvrnu na čistú stánku kroniky folkovej alternatívy. v októbri však skupinu opúšťa akordeonistka soňa, no na jej miesto sa zanedlho vracia katka a pätica pokračuje v presekávaní si svojej cestičky hudobným krovím. 2006 do skúšobne hrdo vešiame ocenenie laureát lodenice. keďže sa osoby a obsadenie ustálili, obmenili sme čiastočne aspoň inventár, ako nástojový, tak i technický. ustálil sa i zasadací poriadok na pódiu a v aute. oboje sú nám už sem-tam tesné, čo však utužuje kapelný kolektív podobne ako popíjanie kakaa z jednej krabice. nové skladby nechávame postáť v teple koncertov a číhame na okamih, kedy budú zrelé na nahrávanie. na záver snáď niekoľko prianí do budúcnosti: nech opustené mestské kúty, brány a nábrežia nevymrú. nech vydavateľstvá šetria na dojných kravách a nie na otáznikoch. nech patetizmus navždy zvíťazí!