,,Ťažkotonážny trojnápravový dízlak" sa prehrnul i našimi hudobnými diaľnicami vďaka pesničke "Jede, jede mašinka". Len ťažko by sa našiel niekto, kto by tento hudobný "náklaďák" prehliadol.

,,Ťažkotonážny trojnápravový dízlak" sa prehrnul i našimi hudobnými diaľnicami vďaka pesničke "Jede, jede mašinka". Len ťažko by sa našiel niekto, kto by tento hudobný "náklaďák" prehliadol. V susedných Čechách dunia už niekoľko rokov a na svojom konte majú veľké množstvo predaných albumov. Odborná kritika si trhá vlasy a behá na záchod.
Zamyslel sa však niekto nad tým, v čom tkvie úspech trojice Dan Vali, Pancha a Kyklop? Odpoveď je jednoduchá. Dokážu robiť dobrú náladu. A doslova na maximum. Možno ich albumy nemajú žiadnu umeleckú hodnotu. Tiež je pravdou, že spievajú väčšinou prevzaté pesničky, ktoré si upravia tak, aby vyhovovali im, ale i poslucháčom. Spev jednotlivých "náprav" nie je spevom "slávika Karlíka", ale tvorba Maxim Turbulenc predsa nie je o umení. A tak treba pristupovať i k ich najnovšiemu albumu.
Zabudnite na kvalitu, zabudnite na umenie, zabudnite na nejaké srdcervúce slaďáky s "plnophotnými MAXAtextami". To by v podaní troch "mravčekov" predsa nikto nepočúval. A o tom to je. Ak si totiž tento album pustí kritik odchovaný na kvalitách svetovej produkcie, dá sa predpokladať, že by najradšej vykopal vojnovú sekeru a dobre nabrúseným tomahavkom rozsekal prehrávač, platňu a nakoniec celú rodinu, počnúc tým nešťastníkom, ktorý tento projekt priniesol domov a dovolil si ho pustiť. Ak však niekto chce urobiť radosť svojim ratolestiam, prípadne sa zbaviť pochmúrnych myšlienok, nenájde lepší liek. Rovnako výborný je tento album i na dlhé cesty v aute. Dieťa dá pokoj a vodič nezaspí.
Dvanásť skladieb má nádych prérie. Samozrejme, opäť ide o prevzaté záležitosti, ktoré trojica odela do kolotočového tanečného šatu a vyrazili s nimi do sveta. Indiánske a miestami i vtipné texty (Zlatokop Tom) v booklete síce chýbajú, zato je však gýčovo žltá knižka plná indiánskych motívov a fotografií zaperených perím z indiánskych čeleniek. Neprekáža. Úspech majú zaručený. Album totiž baví od začiatku do konca.
Príjemným prekvapením je prispenie Lídy Genzerovej ako vokalistky. Ak to meno niekomu nič nehovorí, tak ide o manželku najťažšieho tele tele maniaka Richarda Genzera. Ak stále nič, tak je to tá istá (stále dobrá) Linda Finková, ktorá za minulej éry spievala s Nohom, Hložkom a Zagorovou a v súčasnosti ju možno vzhliadnuť v niekoľkých muzikáloch. Linda dostala (hoci ako vokalistka) na albume veľký priestor a veľmi ho oživila.
V umeleckom rebríčku bude ešte určite veľa voľných miest, kým sa na niektorú pekelnú spodnú priečku postaví album Maxim Turbulenc. Komerčnému rebríčku však budú určite dlho kraľovať. Zabudnime na chvíľu na princípy, na to, že je tu i hudba z ktorej sa niektorým dvíha žalúdok. "Dízlaci" dofrčali naplno a naplno bavia. Ten slastný pocit krídel a dymu z iniánskej fajky mieru si treba jednoducho vychutnať. A ešte by bolo zaujímavé zistiť, koľko indiánov bolo treba "oskalpovať" na tri mega indiánske kostými pre túto utrhnutú trojicu. Príjemnú zábavu.

Vydavateľstvo: Monitor/EMI, 2003
Celkový čas: 38:08

01. Little Big Horn