Pán Miroslav Žbirka prichádza na trh s ďalšou (v poradí už štvrtou) výberovkou vo svojej kariére. Tá prvá vyšla ešte v minulom režime pod názvom 20naj. Ďalšie dve mapovali Mekyho kariéru od začiatku až do určitého obdobia. No a momentálne vychádza výber Mekyho hitov posledných desiatich rokov. Sám spevák ho familiárne nazval "Universal Best Of". Ponúka prierez najväčších hitov, ktoré Meky vyprodukoval pod hlavičkou hudobného koncernu Universal Music.

Pán Miroslav Žbirka prichádza na trh s ďalšou (v poradí už štvrtou) výberovkou vo svojej kariére. Tá prvá vyšla ešte v minulom režime pod názvom 20naj. Ďalšie dve mapovali Mekyho kariéru od začiatku až do určitého obdobia. No a momentálne vychádza výber Mekyho hitov posledných desiatich rokov. Sám spevák ho familiárne nazval "Universal Best Of". Ponúka prierez najväčších hitov, ktoré Meky vyprodukoval pod hlavičkou hudobného koncernu Universal Music. O čom sú takéto výbery?
Zvlášť u speváka, ktorému každý rok vyjde v reedícii niektorý zo starších albumov sa môže zdať, že ide o lacné zaplátanie diery v zmluve s vydavateľstvom. Nie je to celkom tak. Žbirka za 10 rokov ponúkol dve desiatky skvelých hitoviek, ktoré sú najmä pre poslucháča, ktorý nebaží po radových albumoch ponúkané v takejto forme. Pre tých ostatných nechýba niekoľko prekvapení, ktoré majú nalákať ku kúpe každého Mekyho priaznivca, ale o tých neskoršie. Album prekvapivo otvára skladba z roku 1980. Balada o poľných vtákoch sa opäť dostala do povedomia pred niekoľkými rokmi, keď ju prespievala na svoj debutový album Jana Kirschner. Minulý rok ožila najmä vďaka filmu Pupendo, v ktorom zaznela ako jedna z mnohých. Režisér Hřebejk k pesničke zostrihal i filmový videoklip a tak skladba odetá do mierne prešitého kabátu opäť zarezonovala médiami.
Úplne nový, priam karibský kabát dostala pesnička Dr. Jekyll a Mr. Hyde z roku 1986 z albumu Nemoderný chalan. Túto verziu hrával Meky už na svojich vypredaných minuloročných koncertoch. A nejednému navštevníkovi bolo určite ľúto, že ju v tejto forme nemôže vlastniť. Ten moment prišiel. Táto skladba je asi najväčším a najpríjemnejším prekvapením na albume. Nasledujú dve úplne novinky. Skladba Tajný sen je v súčasnosti jednou z najhranejších skladieb v slovenskom éteri a niet pochýb o tom, že časom ju bude nasledovať i veľmi dobrá Len tvoj úsmev pre mňa niečo znamená. A potom už prichádza rad na všetko to dobré, čo Meky za posledné desaťročie ponúkol. Od Letím tmou, cez Bahamy až po Co bolí to přebolí.
Tento album je jasným dokladom toho, aký je Žbirka pre každého použiteľný partner. Na albume sa objavuje totiž veľké množstvo duetov, ktoré vznikli "iba" za 10 rokov. Marika Gombitová, Lenka Dusilová, Barbara Haščáková, Jana Kirschner, Ivan Kral, či neposledne Martha. To sú mená, ktoré majú zvuk (mnohé už i vo svete) a sú len ďalšou pozitívnou nálepkou v Žbirkovej nekonečnej kariére.
Meky je profesionál, ktorý poctivo pristupuje i k príprave výberových albumov (nie u každého interpreta je to tak). Na booklet vznikli úplne nové, jednoduché a pritom kvalitné fotografie. Umocňuje ich to, že sú čierno - biele. Ďalším plusom sú texty pesničiek, ktoré v priloženej "knižke" nechýbajú. Rovnako ako ani mená hostí, či producentov a spoluhráčov. Jediné, čo sa pri výberovke ešte mohlo do bookletu doplniť je kompletná diskografia daného obdobia i s fotografiami albumov. Ale čo na tom. Každý Mekyho fanúšik vie, ktorá bije a táto informácia pre neho nie je asi príliš dôležitá. Celkovo výborný produkt by však ešte o niečo vylepšila.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2003
Celkový čas: 75:34

01. Balada o poľných vtákoch