Ó Bože, ďakujem Ti za roky osemdesiate, tak plodné na gýčovú domácu muziku hudobných bossov Janeček - Štaidl. Ďakujem tiež za to, že z ich tvorivých rúk vzišli také nesmrteľné megastars ako napríklad Michal David.

Ó Bože, ďakujem Ti i za začiatok rokov deväťdesiatych, kedy tvoj hlavný poradca vo veciach tanečnej hudby DJ Bobo celému svetu ukázal ako sa robí  najgýčovejšia tanečná hudba na svete.

Ó Bože, ďakujem Ti i za záver roku 2003, kedy megastar minulého režimu všetkým dokazuje, že ešte neprišiel jeho čas na to, aby ťa navštívil  a  stále produkuje nové a nové albumy. Ďakujem i za to, že si mu vnukol nápad spojiť tie najohranešie talianske kaleráby s duc - duc muzikou a - la Bobo a dal tak šancu vzniknúť hudobnému gýču roka, či hádam snáď aj celého storočia. Amen.

Michal David je jednoducho nesmrteľný. V čase nedávno minulom bol megahviezdou. Dokonca žiaril i v momente, keď v nestráženej chvíli ušiel spod ochranných krídel Františka Janečka a založil vlastnú formáciu Alegro. Janeček mu nedokázal odpustiť až do momentu, keď po revolúcii Davidova hviezda opäť nezažiarila po tom, čo vydal výbery svojich hitov a niečo z ich predaja "káplo" i do Janečkovho vrecka.  David sa s novou tvorbou moc neponáhľal. Žil zo starých hitov a tvoril muziku pre iných (Monika Absolonová, Tweens) a napísal i muzikál Kleopatra. Jeho ambícia vydať nový autorský album mu vyšla minulý rok, keď prišiel s titulom Abnormální hic a na ňom bol aj abnormálny hit Ruská Máša. Predajnosť jeho albumov je šokujúca. Vždy niekoľko týždňov v prvej desiatke najpredávanejších titulov v Čechách. Kto to ešte kupuje?

Davidova hviezda už dávno dožiarila. A tváriť sa v päťdesiatke ako väčný playboy a puberťák, to dosť ťažko zvládajú i profesionálni herci. Davidovi to nesedí. Napriek tomu vzal opäť rozum do hrsti a zadýchaný dobehol na trh s novým albumom. Výsledok? Hneď po uvedení do predaja 6. miesto v rebríčku predajnosti. Abnormálny šok!

Talianska muzika bola v našich končinách vždy vychytená. Ešte za čias večného Gustáva vydal David album svojich hitov v taliančine. Vtedy tam nechýbali "perly" ako Nonstop, či Céčka. Album bol určený na export. Asi sa aj vyviezol, pretože David skutočne zaznamenal nejaký ten úspech na talianskej pôde. Čo sa nepredalo tam, bolo možné kúpiť u nás.

No a tak sa nesmrteľný Michal vracia k talianskej produkcii. A nie sám. Na spoluprácu si prizval Davide Mattioliho. Toho pred pár rokmi svetu predstavila Ilona Csáková, ktorá s ním naspievala veľmi mocný duet, ktorý však ostal zadebnený prerobenými gýčmi na ktoromsi jej albume. Škoda. Mattioli sa chystal vydať vlastný album a ten ak aj vyšiel, tak o ňom dodnes nikto nevie. David dáva Davidovi druhú šancu.

Aby to nebolo moc jednotvárne a aby sa na čo mala pozerať i chlapská časť populácie prizvali si do svojej náruče i mladučkú "slečnu z grilu" Chiaru Grilli. Fakt dobrá roštenka. Keby spievala tak dobre ako vyzerá, tak by to bolo na zbláznenie.

Album je určený skutočne všetkým. Na Mattiolim si oči vyočia mladé slečny, na mladučkej Chiare budú slintať všetci chlapi no a David sa s určitosťou uživí v domovoch dôchodcov. A čo hudba? Tá by mala pravdepodobne osloviť mladučké tancachtivé publikum.

Ale oj! V čase, keď tvár tanečnej hudby ovplyvňuje Madonna, Moby, Christina, Justin, či najnovšie už i Britney a k tomu množstvo skvelých producentov, je hudba akú robil kedysi a vlastne robí dodnes DJ Bobo dosť nestráviteľná. Pesničky sa na seba podobajú ako vajce vajcu. Samozrejme, dostali nový kabát. Je však škoda, že ide o kabát, ktorý ktosi pred desiatimi rokmi odložil do sekáča, kde si ho na konci roku 2003 vyzdvihla talianska rodina.

Desať regulérnych a otrepaných talianskych hitov, jeden Italo Hit Mix a jeden Disco DJ Mix 2003, čo je vlastne to isté ako Italo Hit Mix, ibaže to má dlhší názov a dlhšiu časomieru. O tom, že ide o neskutočné talianske "perly" nech svedčí track list uvedený na konci recenzie. Väčšinu týchto pesničiek má svojom repertoári i dvojica Těžkej Pokondr, ale tí pri nich ponúkajú aspoň české a vtipné texty. Pri počúvaní najväčších talianskych hitov však už poslucháčovi hádam nemôže byť ani do smiechu. Dnešná mládež tieto hity už ani nepozná, ale pochybujem i o tom, že by ich chcela vôbec niekedy spoznať.

Album ako celok pôsobí nudne, všetko sa zlieva do jednej "gundže", ktorá sa dá vypočuť tak akurátne raz a aj to pri tráviacich problémoch - ľahko ich vyrieši. Z celého projektu cítiť to, že išlo výhradne o to, aby si jeho tvorcovia opäť na chvíľu naplnili kontá. K jeho príprave sa nepristupovalo s citom a majiteľ CD je jednoducho oklamaný. Toto by dokázala urobiť hociktorá dedinská kapela.

Ako najlepší spevák z celej trojice jednoznačne vychádza Mattioli. Jeho hrubý charizmatický hlas dáva celému projektu akúsi malú úroveň. Chiara spieva nosom a miestami sa zdá, že aj ten má privretý štipcom na prádlo. No a Michal David? Šedý priemer, ktorý predvádzal počas celej svojej kariéry. Tento i tak vopred mŕtvy projekt viac kazí, než ho vylepšuje. V zostave mladých ľudí, ktorí na projekte robili pôsobí skôr ako ich dedo, než ako rovnocenný partner.

Gýčový booklet vo farbách talianskej vlajky celkovú zbytočnosť tohoto CD-čka iba umocňuje. Nezachránia to ani talianske texty, ktoré sú v ňom vytlačené. Myslím, že je jasné, čo sa bude hrať v najbližšej sezóne na českých oldies a letných diskotékach. Takže v takom prípade neostáva nič iné, len sa im zďaleka vyhnúť. Pre istotu.

Michal David má na titulnej strane bookletu palec pravej ruky zdvihnutý smerom hore. Mala by to snáď byť záruka kvality produktu? Ak áno, tak smola. Pri tomto albume by mali ísť všetky prsty ruky smerom dolu a za nimi by sa mali vybrať i jeho tvorcovia. Avšak, ehm, páni, Chiaru tu môžete nechať na pozorovanie.

Vydavateľstvo: Sony Music / Bonton, 2003

Celkový čas: 51:47

Linky: www. sonymusicbonton.cz