Pravdepodobne najväčším návratom na domácej hudobnej scéne bude príchod "archanjela spásy", speváčky Jany Kratochvílovej. Dáma s nezameniteľným hlasom a špecifickým prístupom k životu bodovala na domácej hudobnej scéne v 80-tych rokoch s pesničkami V stínu kapradiny, či Copánky.

Pravdepodobne najväčším návratom na domácej hudobnej scéne bude príchod "archanjela spásy", speváčky Jany Kratochvílovej. Dáma s nezameniteľným hlasom a špecifickým prístupom k životu bodovala na domácej hudobnej scéne v 80-tych rokoch s pesničkami V stínu kapradiny, či Copánky. Dlhé roky už trávi v Londýne, kde vydala niekoľko kontroverzných hudobných projektov, no s domácimi pesničkami sa neponáhľala. Až teraz. Na začiatku roku 2004, konkrétne vo februári sa na trhu objaví jej nový album s českými pesničkami nazvaný Uriel. Predchádza mu prvý singel, nazvaný Archanděl spásy.
Na štvrťhodiny trvajúcej "placke" sú tri pesničky. Samozrejme tá titulná, plus dva bonusy, ktoré sa neobjavia ani na samotnom albume. Aká je novodobá Jana Kratochvílová? Zabudnite na roky osemdesiate. Hudba je súčasná. Prevládajú gitary, no stále ostáva na hrane tanečnosti. Zvlášť teda titulná skladba. Když zvony zvoní je skladba voľnejšia, pohodovejšia, opäť gitarová.
Viac ako šesť minút má ďalší bonus, spirituálová hymna Vzepni křídlá svá. Hudobne viac - menej známa skladba sa nesie v strednom tempe a je jednoznačne najlepšou produkciou na celom singli. Kratochvílová sa v nej predstavuje v úplne inej forme, je divokejšia, so svojim nezameniteľným hlasom doslova čaruje.
Po hudobnej stránke sa na singli a pravepodobne i na celom albume podieľal Kratochvílovej partner Jiří Hrubeš, texty si píše speváčka sama. Sú o anjeloch, o anjelských krídlach, o anjelských činoch. Aspoň tieto tri. Treba len dúfať, že táto téma nebude konečná na celom albume. Dôležité však je, že sa Jana Kratochvílová vracia. Ak bude celý album taký ako pilotný singel, je sa na čo tešiť. Aspoň zas bude na domácej scéne trochu vzrušenia.

Vydavateľstvo: EMI/Monitor, 2003
Celkový čas: 14:49

01. Archanděl spásy