Spolu s biografickou knižkou o Jacovi Pastoriusovi vychádza aj CD s hudbou venovanou tomuto vizionárovi basgitary. Disk je prílohou ku knižke, takže si ho bude môcť vypočuť každý jej čitateľ. Obsah hudobnej prílohy tvorí v prevažnej miere kompilácia z tvorby českých, slovenských a poľských majstrov basgitary. Zúčastnení muzikanti svojou hudbou zložili poctu Jacovmu odkazu. Použité skladby sú z obdobia 1995 – 2003.

Spolu s biografickou knižkou o Jacovi Pastoriusovi vychádza aj CD s hudbou venovanou tomuto vizionárovi basgitary. Disk je prílohou ku knižke, takže si ho bude môcť vypočuť každý jej čitateľ. Obsah hudobnej prílohy tvorí v prevažnej miere kompilácia z tvorby českých, slovenských a poľských majstrov basgitary. Zúčastnení muzikanti svojou hudbou zložili poctu Jacovmu odkazu. Použité skladby sú z obdobia 1995 – 2003. Jeden z najznámejších a najlepších slovenských inštrumentalistov, Juraj Griglák so svojim zoskupením Bassfriends, nahral dve skladby špeciálne pre túto príležitosť. Hneď úvodné hladké fusion so sólovým uplatnením basgitary predznamenáva v akom duchu sa bude niesť prakticky celé CD. Česká vychádzajúca inštrumentalistická hviezda s medzinárodnou reputáciou, Pavel Jakub Ryba na seba upozorňuje hravým, no technicky náročným spôsobom hry, živou koncertnou aktivitou i nedávnou štúdiovou spoluprácou s gitaristom Mikom Starnom.
Stern ako príležitostný Jacov spoluhráč a priateľ z mokrej štvrte bol „ten ktorý prežil“. Skromná hviezda jazzového neba, ktorá už zažiarila vedľa velikánov formátu Milesa Davisa, sa objavuje aj na tomto CD v medzinárodnej formácii Acuna, Ferrante, Samuels, Chepreghy, Vasváry, Stern. Niekdajšiu čulú komunikáciu medzi slovenskou a poľskou hudobnou scénou pripomína (a snáď tak trochu aj opätovne naznačuje) trio Krzysztofa Scieranskeho. Album uzatvára jedna skladba v podaní Jaca Pastoriusa a jeho francúzskeho priateľa, cigánskeho jazzového gitaristu Birelli Lagrenea.
Odľahčená skladba Jaco Reggeae zachytáva veľkého basgitaristu pri backgroundovom spôsobe hry - bez veľkých exhibícií, zato však v rytme reggeae, ktorý dokázal svojho času prepašovať aj do zložitých swingových improvizácií s Patom Methenym. Pri jednom z ich živých koncertov sa tak dialo síce proti Methenyho vôli, zato však so zjavným potešením publika. Jaco rád provokoval a strhával na seba pozornosť. Hoci bol oficiálne považovaný za jazzmana, sám vychádzal z funku, soulu a R&#B. Jeho prezentácia na pódiu zodpovedala rockovému cirkusantstvu. Cirkusovej manéže bývali hodné aj atletické, či žonglérske prvky, ktorými na pódiu spestroval svoju hru. Vďaka punkovému nasadeniu, ale aj nezadržateľným sebadeštruktívnym tendenciám sa o ňom hovorilo ako o Sydovi Viciousovi jazzu.
Atmosféra CD dobre komunikuje a dopĺňa knižku. Okrem zachytenia životného príbehu je táto publikácia zároveň aj križovatkou súvislostí novodobých hudobných dejín na prelome sedemdesiatych a osemdesiatych rokov minulého storočia. Jaco je, vďaka svojmu novátorstvu, už definitívne ich súčasťou a jeho spolupráca s osobnosťami ako Joe Zawinul, Wayne Shorter, Joni Mitchell, Pat Metheny, Mike Stern, Herbie Hancock, atď., ho definitívne radí medzi nesmrteľných. Jaco nie je mŕtvy, žije v hudbe na ktorej sa podieľal a jeho odkaz ožíva aj v hudbe iných. Počet basgitaristov, vedome či podvedome postihnutých Jacovým spôsobom hry, narastá s každou ďalšou generáciou.

Vydavateľstvo: Hevhetia 2003, CD je samostatne nepredajná príloha knihy „JACO Mimoriadny a tragický príbeh...“ www.hevhetia.com
Celkový čas 56:22