Inštrumentálna rocková hudba tvorená skutočnými muzikantmi na skutočných nástrojoch síce má na Slovensku určitú tradíciu v podobe legendárnych skupín ako Collegium Musicum a Fermata, v súčasnosti si však iba máloktorý hudobník môže dovoliť ten luxus, venovať sa sústredene a dlhodobo cieľavedome práve inštrumentálnej tvorbe.

Inštrumentálna rocková hudba tvorená skutočnými muzikantmi na skutočných nástrojoch síce má na Slovensku určitú tradíciu v podobe legendárnych skupín ako Collegium Musicum a Fermata, v súčasnosti si však iba máloktorý hudobník môže dovoliť ten luxus, venovať sa sústredene a dlhodobo cieľavedome práve inštrumentálnej tvorbe. V tejto súvislosti samozrejme nemožno zabudnúť ani na združenie hudobníkov okolo osobností ako Andrej Šeban a Oskar Rózsa, ktorí spolu, či každý zvlášť, už neraz dokázali, že na pomedzí rôznych hudobných žánrov a vlastnej imaginácie dokážu vykúzliť pôsobivé hudobné fatamorgány.
Pri všetkej úcte a rešpekte k ich poloimprovizovanej tvorbe, výsledné sporadické nahrávky doteraz pôsobili skôr dojmom relaxačného odskočenia od rôznych iných, pravdepodobne výnosnejších projektov. (Kontinuita takej tvorby má skôr podobu ponornej rieky, no vďaka i za „odskočenia“ na podobnej úrovni!)
Výnimku, ktorej nechýba cieľavedomosť ani profesionalita, v súčasnosti predstavuje azda iba slovenský mohykán progresívnej gitary Palo Chodelka. Palo so svojou premenlivou skupinou Liquid Boogie Roll, práve vydáva už svoj štvrtý album.
Na CD Adrenaline Invasion sa nachádza trinásť inštrumentálnych skladieb v duchu tradície virtuózov ako Satriani či Petrucci (Dream Theater), no z melodiky a niektorých aranžérskych postupov presvitajú i stopy, ktoré v Chodelkovom tvorivom podvedomí zanechala spomenutá Fermata.
Svoje miesto tu má tradícia a kontinuita. Ťažko by sa dalo hovoriť o nejakom vizionárstve v zmysle odkrývania nových, nepoznaných horizontov. Progresivita v názve dotyčného hudobného štýlu má iný význam, než na aký mu prisudzuje lingvistický výkladový slovník. V mnohom tu platí to, čo už bolo k danej téme uvedené v recenzii posledného CD Dream Theater.
Kto by od Chodelkovej hudby očakával virtuózne exhibície, iste by sa ich aj dočkal. Jedným dychom ale treba dodať, že rýchlopaľné erupcie sa navzájom doplňujú - a tvoria jednotný celok - spolu s melodickými a emotívne zahranými líniami. Na rozdiel od šebanovsko-rózsovských zoskupení je hudba Liquid Boogie Roll do detailov prekomponovaná. Vedúcej úlohe gitary kontrapunkticky vyvážene napomáhajú všetky zvyšné nástroje.
Technicky nadmieru zdatný Chodelka udržal i zbytok skupiny vo vysokej hráčskej kondícii a nasadení. Spoluhráči Robo Trunkvalter – basgitara, Jano Huljak – bicie, Ľuboš Tamaščik – klávesy, a hosť Peter Holták – spev, držia s kapelníkom krok a skupina celkovo pôsobí kompaktne.
Prevažujúcu inštrumentálnu časť CD dopĺňajú dva spievané bonusy. Dve inštrumentálky sú na CD i vo forme videoklipov. Obohatené médium ožíva v počítači mnohými ďalšími informáciami a spolu s prepracovanou grafikou vypovedá o všestrannej náročnosti hlavného protagonistu, ktorý si s príkladnou profesionalitou plní svoje méty a zanecháva pritom za sebou neprehliadnuteľné stopy.

Vydavateľstvo: Coda, 2004
Link: www.palochodelka.com
Celkový čas: 54:25

Zoznam skladieb:
New Sign Of The Times
Adrenaline Invasion
Intro Manic Levitation
Manic Levitation
Land Of Mysteries
No Way Out
Mechanical Tornado
Wargasm
In Trance – Exclusive 4U
Hypnotic 3d Love
No Gravity
Intro Eternal Glory I.
Eternal Glory II. – Peace Of Mind

Bonusy:
Therapy
Revenge

Zdroj: TS MusicServer