Moravský hudobník, pesničkár a enfant terrible Vlasta Redl sa pomaly ale iste preberá zo svojho päťročného zimného spánku. Počas tejto doby strávenej skôr v ústraní nazhromaždil dostatok materiálu na niekoľko ďalších albumov, ktoré – v rozličných konšteláciách – mieni teraz vydávať v tesnejšom slede.

Moravský hudobník, pesničkár a enfant terrible Vlasta Redl sa pomaly ale iste preberá zo svojho päťročného zimného spánku. Počas tejto doby strávenej skôr v ústraní nazhromaždil dostatok materiálu na niekoľko ďalších albumov, ktoré – v rozličných konšteláciách – mieni teraz vydávať v tesnejšom slede. Prvým z nich je CD s jeho Skupinou, která se jmenuje Každý den jinak. Sám zdôrazňuje, že sa nejedná o sólový projekt, ale o kolektívne dielo, v ktorom dostali možnosť aj ďalší autori a speváci.
Napriek tomu, že štýlovo ide o album veľmi pestrý, ktorý na prvý pohľad (či skôr posluch) pripomína viac pestrofarebnú koláž pozliepanú z útržkov nesúrodých inšpirácií, postupne sa čoraz viac prejavuje úprimnosťou výpovede a muzikantsky poctivým prístupom. Nič na platni nie je obsahovo prázdne, nadbytočné alebo prilepené iba náhodou. Niektoré skladby vznikali roky, počas ktorých boli postupne dobrusované po obsahovej a neskôr aj po zvukovej stránke. Výsledok pôsobí niekedy dosť prostým dojmom, ale pod zdanlivou jednoduchosťou sa môže ukrývať náročný 9/8 rytmus, košatá kompozícia do ktorej sa rozvetví jednoduchý motív, priezračná komunikácia farieb niekoľkých hlasov a nástrojov, ktoré sú výsledkom prudkej selekcie toho najlepšieho z poskytnutých možností. Popri rôznych inšpiráciách skupinami ako Supertramp, Beatles či Dire Straits Redl nevynechal ani svoju tradičnú folklórnu inšpiráciu. (Nezabudnuteľný je hlavne jeho aranžérsky, producentský a muzikantsky citlivý prínos k albumu Zuzany Homolovej, ktorý sám považuje za to najlepšie, čo doteraz urobil.)
Okrem parodického moravského funky Rafajův zákon je to hlavne veľkolepá úprava terchovskej svadobnej pesničky Vyleteli okná. Za pozornosť iste stojí aj titulná Dopisy z květin v podaní speváčky, gitaristky a zručnej hráčky na mandolínu Petry „Šany“ Šanclovej.
Popri Redlovi autorsky na platňu najvýraznejšie prispel klávesista Karel Macálka. Skupina Každý den jinak je vlastne voľným pokračovaním niekdajšieho AG Fleku, do ktorého nastúpil neznámy Vlasta Redl namiesto speváčky Blanky Táborskej. Svojou živelnosťou sa postaral o postupnú rezignáciu pôvodného tvorivého zázemia (Viktorín/Markytán) premenu niekdajšej decentne folkovej skupiny na bigbítový orchester, jeho vzostup a prakticky aj o zánik. Práve platňa Dopisy z květin vo viacerých ohľadoch evokuje to najlepšie z éry AG Fleku.
Ďalším albumom ktorý Redl chystá by mal byť reunion folkáčskeho tria so Slávkom Janouškom a Samsonom Lenkom. Leitmotívom textov na CD Dopisy z květin je láska, v nasledujúcom slede Redl avizoval texty reagujúce na zmeny sveta, ktoré sa medzičasom odohrali. Uvidím, čo z toho bude ešte aktuálne až to pri Vlastovom tempe skutočne vyjde.

Vydavateľstvo: BMG-Sony
Žáner: Songwriter
Štýl: Rock, Soft-Rock, Folk, Funky, Folklór...