Hoci svojho času kapelka Lobby doslova zahltila domáce hitparády, a pomerne slušne sa im podarilo preraziť i v susedných Čechách, a prekvapivý záchvev úspechu zavanul aj zo vzdialenejšieho zahraničia, ako to už u tanečných formácií býva, odrazu nemali čo povedať a rozpadli sa.

Hoci svojho času kapelka Lobby doslova zahltila domáce hitparády, a pomerne slušne sa im podarilo preraziť i v susedných Čechách, a prekvapivý záchvev úspechu zavanul aj zo vzdialenejšieho zahraničia, ako to už u tanečných formácií býva, odrazu nemali čo povedať a rozpadli sa. Dodnes sa však môžu chváliť statusom jednej z najkvalitnejších a zároveň najúspešnejších (a to je vzácna zhoda) tanečných kapiel na Slovensku. A ako to už v takýchto prípadoch býva, väčšina osadenstva kapely sa stratila niekde v nenávratne, a jeden –dvaja niekdajší členovia sa pokúsili začeriť hladinami domáceho hudobného biznisu. Martina Ostatníková nie je výnimkou.
Chuť, či miestami tiež pachuť slávy si zažila pomerne v mladom veku, a čo po rozpade kapely so ženou, ktorá má život (ale i kariéru) pred sebou a navyše bola dominantou celej kapely? Na takú sa len tak ľahko nezabúda. A Martina si je veľmi dobre vedomá toho, že na rozdiel od iných domácich speváčok, má v sebe istý drive, ktorý ju robil výnimočnou a pomerne dobrou speváčkou. Bolo len otázkou času, kedy sa opäť objaví s nejakým sólovým projektom. Prednosť však najskôr dostala Starmania, projekt, ktorý mal oprášiť veľké hity minulosti a odeté do moderného šatu ich prezentovať v súčasnosti. Smola. Projekt nakoniec vyznel ako stupídna fraška, ktorá nestála za deravý groš a bohužiaľ, už navždy bude spájaná s Ostatníkovej menom.
Svoju reputáciu sa v súčasnosti snaží napraviť prvým, teda debutovým sólovým albumom. Ten sa na trhu objavil pred pár dňami a tiež opäť objavil Martinu Ostatníkovú ako celkom príjemnú speváčku, jednoduchých, no vôbec nie gýčových pesničiek. Tie, ktoré ponúka na albume, sa pri troche šťastia môžu stať aspoň letnými hitmi, a o to v hudbe ide. Martina ako speváčka na albume opäť prezentuje svoje kvality, rovnako ako za svetlých čias formácie Lobby. Jej hlas je veľmi príjemný, zvučný a príjemne rezonuje v každej z trinástich skladieb. Ostatníková ako speváčka vôbec nepohorela. Práve naopak. Obstála tento krst ohňom, a hoci je to málo pravdepodobné, vcelku slušne a inteligentne zaútočila na hudobný trh.
Bohužiaľ, v čase invázie hviezd SuperStar, v očakávaní albumov jednotlivých finalistov, ktoré sa už čoskoro začnú hrnúť na trh, môže tento projekt pôsobiť dosť zakrpatene a zbytočne. Nech. Slovensko v súčasnosti síce očakáva masovú vlnu nečakaných hviezd, no napriek všetkému Ostatníková na svojom albume, ktorý mimochodom naozaj stojí za povšimnutie, aj po dlhšej umeleckej prestávke dokazuje, že tu má svoje miesto a na svoj výkon na platni môže byť aj trochu hrdá.
Jej hlas znie rovnako mlado a sviežo ako pred niekoľkými rokmi. V rýchlych pesničkách je naivne hlúpa (interpretačne), v pomalých skladbách (a tie boli vždy jej dominantou) je tak presvedčivá, že miestami vyvoláva až zimomriavky po tele. Ako speváčka obstála Ostatníková chválitebne, pretože dokonalosť v hudbe neexistuje a vždy je čo vylepšovať.
Textovo je tento album tiež jedno veľké prekvapenie. A to hneď z niekoľkých dôvodov. Ak nerátam jednu hudobnú „prerábku“ z albumu Sezónne lásky Mekyho Žbirku (Dnes si ma videl s iným stáť – text Kamil Peteraj) a jeden hudobný sentimentálny (a zbytočný) návrat do čias Lobby (Moje malé vyznanie – text niekdajšie osadenstvo Lobby), objavujú sa na albume ešte dvaja textári. Ku každému mám niečo, a tak ani neviem, ktorým mám začať. Dominuje Daniel Hevier, ktorý na album poskytol 10 vyvážených textov a vskutku inteligentných textov o láske i o živote ako takom. Hevier, po neskutočnom pátose pre finalistov SuperStar na tomto albume opäť dokázal, že má ešte cveng a ako textár vskutku obstojí. Najväčším prekvapením projektu je však skladba od Roba Grigorova, ktorý k pesničke More dlhov napísal nielen text, ale i muziku. Bohužiaľ, Grigorov je v nenávratne, no osobne verím, že ešte vystrčí svoje povestné rebelantské rožky a všetkým to ukáže. Práve v tejto skladbe dokázal, že na to stále má. Robo, ukáž to všetkým, hoci takou formou, že budeš písať pre iných! Robo sa na albume prezentuje i ako spevák v duete Malé veci. I to je kvapka nádeje. Skladba je výborná.
Neoddeliteľnou položkou každého CD je hudba. Bohužiaľ, tá v tomto prípade zastala kdesi na rozhraní 80-tych a 90-tych rokov, keď už sa nehrával klasický komunistický pop, ale kalerábová tanečná, lež slovensky popová muzička. Na to, že je rok 2005, znie hudobne tento album veľmi zastaralo a nemoderne. Nechcem nikoho urážať, ani osočovať, ale nech sa nikto na mňa nehnevá, zveriť hudobnú podobu albumu mladej speváčky s veľkými ambíciami do rúk Jurajovi Gahérovi (Na čo sú nám holé ženy a tak podobne – áno, Salco), je prinajmenšom nezodpovedné. Producentská ruka starého harcovníka a vyhľadávača lacných hviezd Dušana Giertla narobila tiež viac škody, než osohu. Škoda. Martina by si zaslúžila – po hudobnej stránke iný prístup. Bohužiaľ, vzhľadom na malé možnosti vydavateľa to asi nebolo možné.
Pri tomto sumári teda aspoň poteší fakt, že nemalé prostriedky sa vrazili do bookletu, ktorý je vskutku profesionálny, s kvalitnými fotografiami, textami, ďakovačkami a krátkymi vyjadreniami ku každej skladbe z pera samotnej speváčky. Ak by sa venoval dostatok prostriedkov na propagáciu albumu, môže to byť celkom zaujímavý projekt, ktorý sa uchytí najmä v nadchádzajúcom lete. Keby som mohol hodnotiť hviezdičkami, tak bez problémov dám sedem z desiatich.

Vydavateľstvo: Martin Sarvaš Production, 2005
Celkový čas: 51:10
Linky: martinamusic.sk