Po veľkom úspechu svojho predošlého albumu (a nielen špeciálne toho predošlého) sa formácia Simply Red hlási o slovo s ďalším štúdiovým albumom.

Po veľkom úspechu svojho predošlého albumu (a nielen špeciálne toho predošlého) sa formácia Simply Red hlási o slovo s ďalším štúdiovým albumom. Ibaže ono to nie je ďalší klasický radový album. Červenovlasý Mick Hucknall však až na jednu novinku ponúka prierez vlastnou tvorbou, svojimi najväčšími hitmi. Ibaže ono to nie je ani obyčajná výberovka s najväčšími hitmi. Simply Red pripravili pre svojich fanúšikov ohromujúcu a chutnú lahôdku, na ktorej si však určite nepochutia iba milovníci tohto ryšavca, ale i labužníci kvalitnej muziky vôbec.

Album ponúka prierez najväčších hitov, no v nových úpravách. A tie nielenže prekvapia, či chytia za srdce, ale poslucháča doslova vrazia do kresla a nepustia ho zo svojich chápadiel. Úpravy starých skladieb sú totiž tak prekvapivé a zaujímavé, až je to neskutočné. O kvalitách Simply Red hádam nikto nikdy nepochyboval a ak sa niekto taký našiel, tak tu má jednoznačný dôkaz o umení.
Hucknalla oslovil džez, mierne i blues, ale rovnako i latinská Amerika so svojou hudbou. Džezové úpravy však dominujú. Hity ako Something Got Me Started, Holding Back The Years, Fairground, či Sad Old Red dostali absolútne novú, no popri všetkom geniálnu podobu. Simply Red na tomto albume dokazujú, že i cover verzie sa dajú urobiť kvalitne, úprimne a inteligentne. A zároveň bez toho, aby akokoľvek poškvrnili originál.
Jedinou novinkou na albume je skladba Perfect Love, inšpirovaný kubánskou salsou. V pesničke si s Hucknallom zaspievala Danae Blanco Villanueva a použité tiež boli sample skupiny Orquestra Gitano.

Nový album Simply Red ponúka dvanásť relatívne nových skladieb. Pretože hoci je väčšina z nich chronicky známych, ich nová podoba vás jednoznačne dostane. Všetky pesničky boli nahrané v tomto roku a pri nahrávaní boli až na pár výnimiek použité živé nástroje. Dominuje samozrejme klavír, ktorý ešte viac umocňuje príjemnú džezovú náladu.
Album je to pomerne pomalý, jedine novinka je trochu svižnejšia, ostatné pesničky sa nesú v príjemnom pomalom tóne. Vynikajúci je i booklet tohto projektu, ktorý je celý čierno – biely, čo ešte viac umocňuje atmosféru tejto platne. Samozrejme, nechýbajú texty a všetky potrebné informácie.

Simplified je prinajmenšom najväčším prekvapením tohtoročnej hudobnej jesene. Síce vychádza v období, keď sa na trh dostáva množstvo iných titulov, ktoré by ho mohli relatívne zatieniť, ale som presvedčený o tom, že svoje svetlo úspechu má zasvietené na maximum. Toto je jeden z tých albumov, ktorý by mal mať každý povinne doma. Pretože svojou neskutočnou a priam neopísateľnou atmosférou vyvoláva pocit zadymeného džezového klubu a je úžasný do jesennej melanchólie. Toto sa jednoducho oplatí mať doma.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2005
Celkový čas: 49:18

01. Perfect Love