Jediný (to určite nie) kompletný (to určite áno) výber na trhu. Takto honosne prichádza do obchodov najnovší výber kata SuperStar Paľa Haberu a jeho domovskej skupiny Team.

Jediný (to určite nie) kompletný (to určite áno) výber na trhu. Takto honosne prichádza do obchodov najnovší výber kata SuperStar Paľa Haberu a jeho domovskej skupiny Team. Takýchto výberoviek (viac či menej vydarených) sa už na trhu objavilo, ale iba vydavateľstvo Universal Music má právo hrdiť sa takýmto sloganom.
Najväčšie hity Paľa Haberu a comp. vychádzajú dokonca na dvoch CD a mapujú kompletnú kariéru tejto zostavy. Prvý album táto formácia vydala ešte v roku 1988, teda v čase hlbokej totality. V tom čase to bola výhra. Iba máloktorá rocková formácia vtedy prešla sitom „odborníkov“ na štátnych úrazoch. Teamu sa to podarilo. Hity Reklama na ticho, či Nároční sú žiadané dodnes. Úspech (federálny) však pokračoval každým ďalším albumom a Team bol jednou z nemnohých kapiel, ktoré si poslucháči žiadali i po nežnej revolúcii. Vydávali albumy a pravidelne z nich produkovali úspešné hity.

Medzi tým sa Habera pomerne úspešne presadzoval i ako sólový spevák. Situácia zašla časom tak ďaleko, že chlapci zo skupiny odmietli tolerovať jeho čoraz úspešnejšie sólové úlety a s Haberom sa rozišli. Netrvalo však dlho, aby pochopili, že Team bez Haberu vlastne nie je Team a začali zase spolu makať. A čuduj sa svete, napriek tomu, že miestami už pôsobia dosť „obstarožne“ (hudobne i výzorovo), stále sa im darí.

Toľko stručne z histórie jednej z najžiadanejších slovenských skupín, ktorá čas, kým pripraví nový materiál využila na vydanie skutočne exkluzívnej výberovky najväčších hitov. Nájdete ich tu rovných tridsať a ešte navyše i tri bonusy. Pesničky na albumoch nenasledujú chronologicky, ale koho to zaujíma. Všetky potrebné informácie totiž nájdete v síce stručnom, no poriadne výstižnom booklete. Ten totiž ponúka pri každej z pesničiek informáciu o tom, z ktorého je roku a na ktorej platni vyšla. Preto nikoho nezaujíma, že pesničky z albumov Teamu sú dátovo poprehadzované a navyše premiešané sólovými singlami Paľa Haberu. Ten dokonca v booklete dominuje ako hlavná hviezda, kompletná kapela dostala priestor iba dvakrát. Ale ani to nikomu neprekáža. Nikde tiež nie je zmienka o tom, kto túto skladačku vlastne poskladal, ale čo na tom.

Dôležitý je obsah a ten je výborný. Prierez toho najlepšieho, čo kapela kedy splodila totiž nemôže byť zlé. Je tu kompletne všetko, čo vás kedy napadne pri vyslovení slova Team. Jediným sklamaním môže byť fakt, že medzi bonusmi sa nenachádza ani jedna horúca novinka. Anonymný tvorca tohto dvoj CD vsadil radšej na rarity, Haberovu vianočnú Svet lásku má, silvestrovskú verziu hitu Lietam v tom tiež, či pesničku, ktorú Team nahral práve v čase, keď Habera v kapele absentoval.

V každom prípade je vak tento dvojalbum niečím, na čo čakali nielen priaznivci Teamu. Kompletný, so všetkými hitmi a navyše výbornými hitmi. Je jasné, že fanúšikov skupiny Team je ešte neúrekom (i napriek tomu, že kapela v tvorení momentálne odpočíva) a tento produkt poteší nielen ich. Toto je výber, ktorý má význam.

Žáner: pop – rock
Vydavateľstvo: Universal Music, 2005
Celkový čas: CD1: 71:01, CD2: 65:08