Hudobné skladačky sa stali neoddeliteľnou súčasťou hudobného biznisu. Obľubujú ich najmä tí, ktorí nesiahajú po radových albumoch svojich obľúbencov, ale vždy si kúpia výbery najväčších hitov.

Hudobné skladačky sa stali neoddeliteľnou súčasťou hudobného biznisu. Obľubujú ich najmä tí, ktorí nesiahajú po radových albumoch svojich obľúbencov, ale vždy si kúpia výbery najväčších hitov. To je jedna kategória. Tú druhú zas tvoria edície, ktoré vychádzajú v pravidelných intervaloch a mapujú dianie, najmä na poli tanečnej hudby, prípadne domácu hudobnú scénu. Na takýchto albumoch poslucháč nájde okolo dvadsať aktuálnych hitov od dvadsiatich rôznych interpretov. Absolútnou jednotkou vo vydávaní hudobných výberoviek je jednoznačne hudobné vydavateľstvo Universal Music, kde vychádza najviac takýchto produktov a navyše sú to tie najlepšie skladačky na trhu. To ich katalógu patria Bravo Hits, Taneční liga, i obľúbený domáci sampler Top20. A keďže sa v poslednom čase pod hlavičkou tohto vydavateľstva objavilo niekoľko takýchto produktov, pozrieme sa na zúbok aspoň trom z nich.

Taneční liga 86
Tento projekt je najčerstvejším produktom z tejto rady. Vyšiel ako jeden z prvých albumov roku 2006, pričom do konca roka pribudne Tanečnej lige na konto ďalších deväť čísel. Taneční liga je súhrnom toho najlepšieho z oblasti tanečnej hudby, čo sa objaví v danom období. A hoci sa zdá, že tanečná produkcia mierne stagnuje, táto výberovka je jasným dôkazom toho, že tomu tak nie. Zaplniť takmer každý mesiac CD tanečnými hitmi nie je jednoduché, no dá sa to. Na aktuálnom disku nájdete aktuálne single tanečných projektov Paffendorf, 666, Floorfilla, Benassi Bros, The Real Booty Babes a mnohých ďalších. Tanečná liga ako prvá v Európe ponúka i single Benny Benassi a Disco Boys. Celkom dvadsať tanečných noviniek na každú zábavu.
Vydavateľstvo: Universal Music, 2006
Celkový čas: 77:00

Taneční liga – Best Dance Hits 2005
Na sklonku roka vyšla i špeciálna skladačka z edície Taneční liga, ktorá mapuje najúspešnejšie tanečné skladby uplynulého roku. Album obsahuje klasických dvadsať skladieb a je jasné, že sa naňho nezmestili všetky veľké hity, ale je tiež jasné, že tie ťažiskové tu určite nechýbajú. A tak sa môžete tešiť na Crazy Frog, Daddy Yankee, Pussycat Dolls, Arash, Global Deejays, Milk &# Sugar, Moby, Faithless, Sugababes, či 2 Pac. Samozrejme, tieto albumy nie sú určené pre tých hudobných fanúšikov, ktorí v hudbe hľadajú istý druh umenia. Tieto platne patria do rúk tých, ktorým nevadí komercia, dookola sa opakujúce „duc – duc“ tóny, ale chcú sa poriadne zabaviť. A Taneční liga je jasným dôkazom toho, že takých ľudí je ešte stále dosť a že je to fest dobrá edícia. Svedčia o tom najmä čísla predajnosti. Na Best Dance Hits sú všetky ťažiskové tanečné hity pekne pohromade.
Vydavateľstvo: Universal Music, 2005
Celkový čas: 75:51

Top20.cz 2005/2
V priemere dvakrát do roka sa na trhu objaví i výberovka Top20.cz, ktorá mapuje domácu hudobnú tvorbu. Rozumej, samozrejme, českú tvorbu. K poslucháčovi sa tak dostáva dvadsať úspešných českých pesničiek, ktoré zatriasli éterom a dostali sa do povedomia i napriek stále pretrvávajúcemu ataku svetovej tvorby. Aktuálny sampler ponúka českú všehochuť – Chinaski, Helena Zeťová, Kryštof, Lenka Dusilová, Čechomor, Monkey Business, aktuálnu českú jednotku Petra Kolářa, Annu K., Petra Muka, ale i Slovákov No Name, Mira Žbirku a Horkýže Slíže (kedysi vychádzala i slovenská verzia, ale príliš sa neuchytila, resp. nebolo na ňu čo dávať, tak vychádzať prestala). Veľkým plusom Top20.cz je fakt, že sa na nej „stretnú“ interpreti všetkých hudobných vydavateľstiev. Nie je teda okliesnená výhradne produkciou Universalu. Ako sprievodca domácou tvorbou je to ideálny album.
Vydavateľstvo: Universal Music, 2005
Celkový čas: 75:51