Spevák Johnny Cash bol a navždy ostane legendou country hudby. Narodil sa 26. februára 1932 v Spojených štátoch amerických a zomrel v roku 2003.

Spevák Johnny Cash bol a navždy ostane legendou country hudby. Narodil sa 26. februára 1932 v Spojených štátoch amerických a zomrel v roku 2003. Začiatok jeho kariéry sa datuje s „narodením“ rock´n´rollu, ktorého vplyv bolo vždy cítiť i v jeho muzike, hoci vždy ostal obľúbeným a uznávaným country spevákom. Zahral si v niekoľkých filmoch a v hitparádach sa objavilo viac ako sto jeho úspešných singlov.

Svoje prvé skladby komponoval už ako dvanásť ročný. Napriek zjavnému talentu sa najskôr zamestnal vo fabrike na výrobu áut a keď vypukla kórejská vojna, prihlásil sa do vojenského letectva. Práve tu nadobudol konečne svoju prvú gitaru a začal sa hudbe venovať naplno. V roku 1954 opustil armádu a oženil sa. Svoje hudobné umenie predvádzal prevažne zadarmo v miestnom klube.

Už jeho prvý singel Cry! Cry! Cry! mu priniesol veľký úspech a spolu s ním prišla i zmluva na debutový album. A tak sa to začalo. Dokonca 50-tych rokov bol po boku Elvisa Presleyho najväčšou hudobnou hviezdou. Jeho kariéra nabrala závratné tempo. Počas roka odohral tristo koncertov. Aby to celé vydržal, privoňal k drogám, čo sa mu stalo osudným. V 60-tych sa v hitparádach objavilo veľmi málo jeho singlov. Navyše opúšťa rodinu a sťahuje sa do new Yorku. Vyskúšal si i ako chutí väzenie. Závislosti na drogách sa už nikdy nezbavil.
V roku 1968 sa druhý raz oženil a dva roky uvádzal v televízii svoj vlastný program. V 70-tych rokoch sa postupne opäť vrátil na výslnie a podarilo sa mu na trh uviesť vlastnú diskografiu. Napriek tomu, že sa už nikdy nevrátil na vrchné miesta hitparád, jeho meno bolo v médiách stále. Počas celých 80-tych rokov. Zvládol však i nápor nových hudobných talentov a idolov a dal o sebe vedieť i v rokoch 90-tych.

Na veľké prekvapenie mnohých vydal v roku 2000 výber svojich najväčších hitov vo forme 3 CD a tiež i regulárny nový album. Napriek zhoršujúcemu sa zdravotnému stavu neprestával Cash písať a nahrávať nové piesne. S radosťou tiež siahal po tvorbe svojich omnoho mladších kolegov (Depche Mode, U2) a ich pesničky prinášal v country verziách. V roku 2003 zomrela po operácii srdca jeho manželka. To ho prinútilo stiahnuť sa z verejného života, kam sa už nikdy nevrátil. Zomrel štyri mesiace po nej.
Po smrti tohto hudobného velikána, ktorý sa už v roku 1980 ocitol v Sieni country slávy, pričom verejne pôsobil ešte ďalších 23 rokov, zaplavilo trh veľké množstvo výberových albumov, ktoré mapujú tvorbu tohto umelca, ktorá vyšla na takmer stovke dlhohrajúcich platní.

Prvý oficiálny výber Johnnyho Casha vsak vychádza až dva roky po jeho smrti a s vydavateľstvom Universal Music na ňom spolupracovala i Cashova rodina. Absolútne famózny projekt mapuje tvorbu Johnnyho Casha od roku 1955 až po rok 2002, čiže absolútne kompletne. Pričom prostredníctvom 21 skladieb dokazuje kvality tohto umelca, ktorého tvorba ani na chvíľu neskĺzla pod akýsi priemer. Na albume dokonca poslucháč objaví i cover verzie skladieb Personal Jesus a One od kolegov mladších od Casha hádam aj o tri generácie. A i vďaka Cashovi tieto pesničky dostali absolútne nový rozmer.

Booklet projektu ponúka krátko biografiu umelca, niekoľko fotografií a zoznam pesničiek s informáciami o čase ich vzniku. Výborný album, ktorý predstaví Johnnyho Casha v plnej paráde i tým, ktorý ho doteraz poriadne nepoznali.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2005
Celkový čas: 62:04

01. Ring Of Fire