Cashománia je v plnom prúde. Film Walk The Line, čo je životopis tejto legendy country hudby spôsobil nemalý ošiaľ vďaka samotnej téme i hereckým výkonom a tiež kvôli hudbe, ktorá vo filme znie.

Cashománia je v plnom prúde. Film Walk The Line, čo je životopis tejto legendy country hudby spôsobil nemalý ošiaľ vďaka samotnej téme i hereckým výkonom a tiež kvôli hudbe, ktorá vo filme znie. A tak nelenili ani hudobné vydavateľstvá a tvorba tohto uznávaného muzikanta vychádza v rôznych podobách na rôznych CD. Aspoň stručne mrkneme aspoň na pár z nich.

Ešte predtým však krátka informácia o tom, kto bol vlastne Johnny Cash. Spevák Johnny Cash bol a navždy ostane legendou country hudby. Narodil sa 26. februára 1932 v Spojených štátoch amerických a zomrel v roku 2003. Začiatok jeho kariéry sa datuje s „narodením“ rock´n´rollu, ktorého vplyv bolo vždy cítiť i v jeho muzike, hoci vždy ostal obľúbeným a uznávaným country spevákom. Zahral si v niekoľkých filmoch a v hitparádach sa objavilo viac ako sto jeho úspešných singlov.

Johny Cash &# June Carter Cash – Duets
Na poli americkej country hubu vzniklo množstvo úspešných duetov, rôznych viac či menej spriaznených dvojíc, ale žiadne nemali taký úspech ako Johny Cash a June Carter Cash (spolupracovali spolu od roku 1961 a June pochádza z uznávanej hudobnej americkej rodiny, jej matka bola gitaristkou projektu Maybelle a sama získala slávu ako spoluautorka Cashovho hitu Ring Of Fire). A po prvýkrát v histórii vychádza album zložený z duetov práve tejto výnimočnej dvojice.
Johnnyho Casha možno predstaviť rôznymi spôsobmi. Určite sa postupne na trhu objaví i kompletná radová diskografia tohto pána a nespočetné množstvo rôznych výberov. Našťastie vydavateľstvá vsadili i na špeciálne albumy a takým je bezpochyby i tento duetový projekt. Mapuje spoločnú tvorbu dvojice od roku 1964 až do neuveriteľného roku 1983, pričom sa na projekte zišlo šestnásť rovnocenných hitov, ktoré vo svojom danom období slávili veľké úspechy.
Ako to už v country muzike býva dobrým zvykom, hudobne dominuje gitara a „bubienok“. Spojenie týchto dvoch hudobných osobností znie veľmi príjemne a dá sa počúvať stále dookola. Medzi pesničkami jednoznačne dominuje skladba Jackson, ktorá sa vďaka filmu opäť dostáva do popredia, či skladba It Ain´t Me, Babe.
Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2006
Celkový čas: 45:56

Johnny Cash – At Folsom Prison / At San Quentin
Druhá podoba v akej sa k nám Johnny Cash dostáva sú dva živé albumy, na ktorých sú zaznamenané dva legendárne koncerty vo väzniciach Folsom Prison a San Quentin. Prvá nahrávka vznikla v roku 1968 a po prvý raz vyšla na CD v roku 1999. Druhá nahrávka vznikla v roku 1969 a v roku 2000 vyšla na CD.
V súčasnosti oba albumy vychádzajú opäť v spoločnom balení a poukazujú na výnimočnosť tvorby Johnnyho Cash v živom prevedení. Nová, špeciálna reedícia oboch albumov vychádza v remastrovanej podobe. Okrem toho, že oba albumy vychádzajú v jednom balení ako komplet, ktorý má „niečo“ spoločné, vydavateľ dodržal všetko ostatné z predošlých vydaní. Zvuk je vyčistený a veľmi dobre znie. Väzni, pre ktorých Cash svojho času hral vytvorili unikátnu atmosféru a užili si všetky jeho hity. Najviac „dynamitu“ sála z albumu pri počúvaní piesne The Legend Of John Henry´s Hammer. Poteší tiež zistenie, že hoci ide o projekty, ktoré vznikli počas jedného roka, pesničky na nich sú rozdielne a Cash sa neopakuje.
Na záver druhého CD je pripravený dobový megamix najväčších hitov. Excelentné. Živá nahrávka z roku 1969 pôsobí veľmi sviežo a pri jej počúvaní mám pocit, že Cash je oveľa výraznejší v živom prevedení, než zo štúdia. Absolútnym plusom oboch nosičov sú ich booklety, ktoré napriek tomu, že ide „staré“ nahrávky sú dosť „tučné“ a obsahujú množstvo dobových fotografií, informácií a dokonca i jeden z posledných rozhovorov s pesničkárom Johnny Cashom. Úžasná kombinácia nielen pre zberateľov. Faktom tiež ostáva, že komplet týchto dvoch CD je možné dosť za výhodnú cenu.
Celkový čas: CD1: 55:49, CD2: 59:13