V poslednom čase sa na trhu objavilo niekoľko veľmi dobrých hudobných produktov, ktoré majú spoločného menovateľa – úžasné speváčky.

V poslednom čase sa na trhu objavilo niekoľko veľmi dobrých hudobných produktov, ktoré majú spoločného menovateľa – úžasné speváčky. Postupne sa pozrieme na väčšinu z nich, keďže všetky stoja za zmienku. A začneme pekne zhurta.

Mary J. Blige – The Breathrough

Tento album potvrdzuje názor, že speváčka Mary J. Blige je majsterkou umenia, pocitov i nálady. V porovnaní s jej predchádzajúcimi albumami Američanka s istotou ponúka menej vylievania sĺz a plných žiaľu textov, ale jedno je isté – väčšina jej nových pesničiek sú ozajstné balady. A ich spievanie má speváčka v krvi.
Vystačí jediný pohľad na obal albumu a je jasné, že máme dočinenia so skutočnou dámou R&#B. Mary už dávno nie je iba dievčaťom od susedov. A hoci sa v jej nových skladbách vďaka spolupráci so skutočnými hviezdami hip hopu objavujú i prvky tejto hudby, v skutočnosti ide o čistokrvný soul. Hoci tu nechýbajú súčasné moderné aranžmány, prevažuje pocit, akoby znela Aretha Franklin vo svojich najlepších časoch. A pritom vôbec nejde o farbu hlasu, ale o spôsob spievania. Jej špecifický hlas znie trochu chrapľavo, ale keď sa dostáva do nadmerných výšok, mení sa na kryštalicky čistý a vyvoláva na tele poriadne ostrú husiu kožu.
Netuším o akej „zmene“ to hovorí Mary J. Blige, ale určite nepôjde o prelom hudobný, pretože muzikálne ostáva speváčka v dobre známych a zabehaných rovinách. Presne tam, kde sa cíti ako ryba vo vode a dostáva zo seba tie najlepšie spevácke výkony. Mary sa pokúsila hlavne o trochu sviežejší dych vo svojich kompozíciách. Dôkazom toho je i geniálna cover verzia skladby One od skupiny U2, ktorá sa zmenila na duet speváčky s autormi tejto skladby. Unikátne. A Mary sa naozaj snaží. Hoci len ťažko sa jej dá uveriť, že už nechce byť kráľovnou smútku, čo jej v konečnom dôsledku išlo naozaj výborne. Nič to však nemení na fakte, že ide o geniálny album, ktorý sa v záplave ostatných ženských hlasov určite tak ľahko nestratí.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2006

Celkový čas: 72:27

Ashanti – Collectables By
Ďalšia americká kráska s netuctovým hlasom, ktorá má na svojom konte niekoľko úspešných albumov. A pred vydaním ďalšej radovej platne ponúka svojim priaznivcom jeden ľpeciálny projekt. Album Collectable je súborom desiatich skladieb tejto speváčky, pričom v prevažnej miere ide o remixy jej úspešných pesničiek. Tých je na albume rovných osem, čo znamená, že tvoria dominantnú časť projektu. Navyše však album ponúka i dve veľmi príjemné hudobné novinky.

Táto platňa je určená tak priaznivcom tejto speváčky, ako i zberateľom raritných nahrávok. Necelá trištvrte hodina je nabitá energiou, produkcia má grády a spád. Veľmi príjemné počúvanie, ktoré tak ľahko neomrzí.
Booklet je veľmi strohý a jednoduchý, ale tak to už pri takýchto špeciálnych projektoch býva. Prevažujú fotografie a základné informácie o pesničkách. Booklet je vytlačený na ekologicky nezávadnom papieri a je vytlačený veľmi kvalitne. Dve hudobné novinky na ňom sú príjemnou ochutnávkou snáď nového materiálu, ktorý už hádam čoskoro objaví na ďalšom radovom CD tejto výbornej speváčky. Ako predjedlo je to veľmi chutné.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2005

Celkový čas: 40:26