Asi nikdy nepochopím, o čo tomuto chlapíkovi ide, ale od čias, keď som ho spoznal (tá pesnička o kráske a nechuťákovi,) ma väčšinou vždy dostal.

Asi nikdy nepochopím, o čo tomuto chlapíkovi ide, ale od čias, keď som ho spoznal (tá pesnička o kráske a nechuťákovi,) ma väčšinou vždy dostal. Pravdepodobne tým, že sa ani nesnažil byť príliš iný a jeho pesničky sa podobali ako vajce vajcu, no vždy som na nich akosi uletel.

Jeho produkcia, ktorú by som si dovolil zaradiť niekde medzi rockové orgazmy Eltona Johna a posledné srdcové ozvy „vypelichaných rockerov“ z legendárnych skupín, má jednoducho niečo do seba. A hoci si toto „pomleté mäso“ veľmi dobre uvedomuje, že môže robiť čokoľvek, nikdy už nedosiahne časy svojej najväčšej slávy, nemieni sa vzdať a vracia s takmer železnou pravidelnosťou. Čo je však najdôležitejšie, nikdy nepríde na prázdno, ale s plnými rukami a to doslovne.

Prostredníctvom štrnástich skladieb totiž dokáže takmer na maximum zaplniť plochu toho strieborného čuda zvaného CD a to bez toho, aby si vypomáhal nezmyselným siahodlhým tichom. Meat Loaf totiž dokáže poslucháčovi predostrieť i desať minútovú skladbu a navyše s vedomím, že nikdy z nej nebude rádiový hit, pretože by sa éter zbláznil. Ale poslucháč? Na! Napas sa! A do sýtosti!

A Meat Loafovi sa aj týmto albumom podarilo nakŕmiť poriadne stádo vlkov hladných po jeho tvorbe. A navyše veľmi kvalitnou stravou. Ale tak to už v prípade tohto speváka býva. I napriek tomu, že v podstate už niekoľko rokov nepriniesol absolútne nič nové, jeho pesničky sú stále o tom istom a vždy príjemne pomaly začnú, aby sa následne rozpumpovali a skončili tak, že sa divím, že ten klavír ešte nezhorel. Meat Loaf je totiž diabol, ktorý má v sebe akési záhadné schopnosti, vďaka ktorým dokáže osloviť i napriek tomu, že po skončení každého jeho albumu si poviem, že už nemá čím. A potom nastane tá chvíľa, že ten takmer osemdesiat minútový epos skončí a je tu opäť chuť na jeho počúvanie.

Neverím, že niektorú z týchto pesničiek  budem niekedy počuť v rádiu. Verím však tomu, že ich často budem počuť zo svojho prehrávača, pretože mi dávajú úplne všetko. Neopísateľnú energiu, množstvo nečakaných zvratov a prekvapení, niekoľko hudobných myšlienok na ploche jednej skladby, ucelenú formu a v neposlednom rade úžasné vokály, ktoré to všetko navyše umožňujú.

Netuším, kam smeruje Meat Loaf svojimi albumami, svojou tvorbou, pokračovaním rovnakých názvov, či chce mať z toho muzikál, alebo film, alebo niečo úplne iné. Isté je len jedno. Pôvodný album s týmto názvom vyšiel v čase, keď Thriller Michaela Jacksona dominoval svetu a napriek tomu sa z neho predalo 35 miliónov kúskov. Aj na tomto albume pracovali najlepší hudobníci a producenti. A oplatilo sa! Už viem, že tu má chlapec svoje miesto, i napriek tomu, že je to v podstate stále o tom istom – obale, písme na ňom, zvuku a i celkovej koncepcii. Hoci záverečná uspávanka vás bezpochyby odstaví natoľko, že nebudete môcť uveriť tomu, čo ste počúvali pred chvíľou. A o tom to vlastne celé je!

Vydavateľstvo: Universal Music, 2006
Celkový čas: 77:28

01. Monster Is Loose