Slnko ľudí budí, už je ráno ..., do toho časové znamenie, ktoré práve oznámilo, že je trištvrte na sedem ráno a pesnička pokračovala ďalej.

Slnko ľudí budí, už je ráno ..., do toho časové znamenie, ktoré práve oznámilo, že je trištvrte na sedem ráno a pesnička pokračovala ďalej. Každému bolo jasné, že je ešte čas na raňajky, o siedmej odbijú ďalšie pozitívne správy a vtedy treba nahodiť na plecia tašku a mašírovať do školy. Mohol som mať desať rokov a hrade sa v pohode ulieval Gustáv Husák. Vtedy som ho ešte nevnímal ako zlého uja a tieto pesničky boli pre mňa hitmi, hudobnými novinkami, ktoré som hltal jedným dychom, pretože nič iné sa v tom čase v rádiách a televízii nehralo. Navyše pár domov od toho nášho býval chlapík, ktorý bol akousi rodinou s touto súrodeneckou dvojicou. Čo viac si človek mohol priať?

Samozrejme, rok 1989 priniesol zmenu nielen v spoločenskej sfére, ale i vo vnímaní hudby. Bez urážky, ale i väčšie hviezdy mali problém presadiť sa a prežiť. Umelci, ktorí nemali za sebou pevnú pozíciu, ktorú dokázali preniesť i do tvrdej reality po vysnívanej a prespatej nežnej revolúcii, museli mať dištanc. Časové znamenia štátneho rozhlasu vystriedali zábavné formáty súkromných rádií, kde sa hrala úplne iná muzika a ak sa niečo nevydarilo v štátnej televízii, dalo sa predsa prepnúť na satelit a hltať svetovú produkciu. V takom prípade si človek spomenie iba vtedy, keď sa s nostalgiou prehrabáva v starých platniach, ktoré si už pomaly nemá ani na čom prehrať.

Nasledujúce obdobie so sebou prinieslo nielen Repete, ale i chuť na staré dobré slovenské melódie. Nech sme ich po revolúcii akokoľvek odsudzovali, predsa len nastalo obdobie, kedy sa opätovne siahalo po starých platniach, ktoré promtne začali vychádzať na CD, aby bol poslucháč uspokojený. Vo veľkom štýle sa vrátil hádam každý, kto mal v sebe trochu odvahy a chuť to znova skúsiť. Len Hečkovcov stále nikde ...
Aspoň to tak na prvý pohľad vyzeralo. Ibaže oni ani náhodou neprestali žiť svojou muzikou. Občasný návrat na obrazovky si „vydupali“ prostredníctvom vlastných charitatívnych programov, čím sa aspoň dvakrát v roku objavili na televíznej obrazovke a dali ľuďom na vedomie, že ešte žijú. Systematické. Národ sa zákonite začal dožadovať ich návratu. A navyše, ak v tých programoch ukázali, že majú čo ponúknuť i vo forme nových skladieb, žiadostivosť bola ešte väčšia. Záver roku 2006 patrí novému začiatku tejto súrodeneckej dvojice, ktorý sa v budúcom roku ešte viac zintenzívni. Útok začína.

Peter Hečko žije na Slovensku, jeho sestra Júlia je šťastne vydatou matkou v Prahe, obaja si žijú svoje životy, no spred svetiel šoubiznisu sa im ani náhodou nechce odísť. Dôkazom toho je nedávno vydané výborné vianočné CD Júlie Hečkovej, ktoré v týchto dňoch nasleduje výber najväčších hitov tejto dvojice. Faktom je, že tieto CD si dvojica vydala takmer vo vlastnej réžii na obchodné účely, pre rádiá a na svoju propagáciu, no nikdy sa nedostali do predaja. Existujú štyri takéto projekty. Jeden z nich v súčasnosti konečne prichádza i do normálneho predaja a dá sa povedať, že fanúšikovia sa dočkali.

Pozrime sa na to reálne. Mladej generácii toto duo už nepovie absolútne nič, pretože majú svoje, úplne iné idoly. Strednej, teda mojej generácii prídu niekdajšie hity už skôr ako recesia, ktorá sa však dá stráviť. Osobne som po tomto CD siahol s nedočkavosťou a v prehrávači ho vyzvŕtal niekoľkokrát. Pri každej z devätnástich, teda osemnástich skladieb a jednom hitovom megamixe, som sa pristihol pri tom ako si pesničky pospevujem. No a staršia generácia, si príde jednoznačne na svoje.
Na tomto CD sú pesničky v pôvodnej podobe, nikto im neprevracal kabáty, neodieval do nových značiek, dokonca mám pocit, že neprešli ani remasteringom. Ale je to jedno. V podstate je to hlavne viac ako hodina príjemnej zábavy pri príjemnej muzike, miestami s textami na pousmiatie, no zároveň sú to pesničky, ktoré za sebou majú istú, nezmazateľnú históriu a práve preto predpokladám, že tak ako sa podarilo vrátiť mnohým iným umelcom, podarí sa to i Hečkovcom. A osobne im k tomu držím palce.

Vydavateľstvo: APH Agency, 2006 (album kúpite v sieti predajní Billa)
Celkový čas: 76:53

Zoznam skladieb: